شناسهٔ خبر: 67262018 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار رئیس دیوان عالی کشور با روسای دیوان عالی اتیوپی و جمهوری بلاروس

رییس دیوان عالی کشور در جریان سفر به  روسیه و در حاشیه اجلاس روسای دیوان‌ عالی کشورهای عضو بریکس با روسای دیوان عالی فدرال دموکراتیک اتیوپی و بلاروس دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشورمان و تِئودروس مِهرِت، رئیس دیوان عالی فدرال دموکراتیک اتیوپی که به منظور شرکت در اجلاس دیوانهای عالی کشورهای عضو بریکس به سوچی روسیه سفر کرده اند، در حاشیه این نشست ملاقات و گفتگو کردند.

رئیس دیوان عالی کشور این ملاقات را اولین دیدار مقامات عالی قضایی دو کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این دیدار، همکاریهای قضایی و حقوقی دو کشور به سرعت توسعه یابد.

رئیس دیوان عالی اتیوپی نیز با ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی، دو کشور اتیوپی و ایران را کهن و تاریخی خواند که می توانند با ظرفیت سازی، همکاریهای شایسته و مفیدی در حوزه های حقوقی و قضایی داشته باشند.

وی خواستار استفاده از تجربیات ایران در حوزه فناوری های نوین در روند دادرسی شد.

دیدار رئیس دیوان عالی کشور با روسای دیوان عالی اتیوپی و جمهوری بلاروس

دیدار رئیس دیوان عالی کشور با رئیس دیوان عالی جمهوری بلاروس

براساس این گزارش، همچنین روسای دیوان های عالی ایران و بلاروس که به منظور شرکت در نشست مقامات عالی قضایی بریکس به شهر سوچی روسیه سفر کرده‌اند، با یکدیگر ملاقات و گفتگو کردند.

حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عالی کشور در این دیداراظهار داشت: جهان از یکجانبه گرایی آمریکا آسیب فراوان دیده است و کشورهای مستقلی همانند ایران و بلاروس می‌توانند با تشریک مساعی با آمریکا مبارزه نمایند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و بلاروس، ابراز امیدواری کرد که دو کشور در تعامل با یکدیگر و به ویژه توسعه همکاری‌های قضایی و حقوقی، این تحریم‌ها را خنثی کنند.

رئیس دیوان عالی کشور، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را علت ادامه دار شدن کشتار مردم غزه خواند و از کشورهای مستقل جهان خواست که واکنش شایسته ای به این جنایات نشان دهند.

والنتین سوکالو رئیس دیوان عالی جمهوری بلاروس نیز با ابراز تسلیت بابت شهادت آیت الله رئیسی، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های قضایی و حقوقی ایران و بلاروس بتواند به مردم دو کشور در بی اثر سازی تحریم‌ها کمک کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما