شناسهٔ خبر: 67261642 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین رالی تور گردشگری خانوادگی میان ایران و عراق برگزار می‌شود

نخستین رالی تور گردشگری خانوادگی زیارتی «حرمین» در مسیر کربلا- مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدعلی عرفانی با اعلام این خبر گفت: در نشستی که با حضور «محمدحسین صوفی» مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و «رائد» رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور عراق در حاشیه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد، تفاهم نامه رسمی برگزاری این رویداد برون مرزی به امضاء رسید.

او در ادامه اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه، این رالی تور که از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی طراحی و پیشنهاد شده است، همزمان با پاییز ۱۴۰۳ با شرکت ۲۵ دستگاه خودرو و حدود ۵۰ نفر از خانواده‌های عراقی از شهر کربلا و پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) آغاز می‌شود.

عرفانی در تشریح این رالی گفت: شرکت کنندگان پس از گذر از مرز مهران و ورود به کشورمان از استان‌های ایلام، همدان، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور و از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مسیر خود بازدید خواهند کرد.

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، هدف از برگزاری این رویداد را تحکیم روابط دو طرف و توسعه همکاری ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک، توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن با رویکرد زیارت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در خانواده‌ها عنوان و اضافه کرد: شرکت کنندگان عراقی با ورود به شهر مشهد مقدس، به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف شده و به مدت دو روز در این شهر اقامت خواهند داشت.

عرفانی با بیان اینکه ۲۵ دستگاه خودرو شرکت کنندگان ایرانی در مشهد به این گروه ملحق خواهند شد، گفت: با پیوستن شرکت کنندگان ایرانی و عراقی به یکدیگر، پیمایش مسیر بازگشت از مشهد به کربلا آغاز خواهد شد.

این رالی تور برون مرزی که از نزدیک به ۴ هزار کیلومتر از جاده‌های دو کشور عبور می‌کند، حدود ۱۵ روز به طول انجامیده و سرانجام در شهر کربلا به پایان خواهد رسید.

شرکت در این رالی برای خانواده‌های ایرانی آزاد است و شرایط و نحوه ثبت نام در آن متعاقباً از طریق روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نظر شما