شناسهٔ خبر: 67272835 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایران و عراق رالی خانوادگی برگزار می‌کنند

سمیه حسنلو

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از برگزاری اولین رالی تور گردشگری خانوادگی زیارتی «حرمین» در مسیر کربلا ـ مشهد ـ کربلا، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدعلی عرفانی گفت: در نشستی که با حضور محمدحسین صوفی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ و رائد ـ رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور عراق ـ در حاشیه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد، تفاهم‌نامه رسمی برگزاری این رویداد برون‌مرزی به امضاء رسید.

او اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، این رالی تور که از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی طراحی و پیشنهاد شده است، پاییز ۱۴۰۳ با شرکت ۲۵ دستگاه خودرو و حدود ۵۰ نفر از خانواده‌های عراقی از شهر کربلا و پس از زیارت بارگاه امام حسین (ع) آغاز می‌شود.

عرفانی در تشریح این رالی گفت: شرکت‌کنندگان پس از گذر از مرز مهران و ورود به کشورمان از استان‌های ایلام، همدان، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور و از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مسیر خود بازدید خواهند کرد.

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، هدف از برگزاری این رویداد را تحکیم روابط دو طرف و توسعه همکاری‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک، توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن با رویکرد زیارت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان عراقی با ورود به شهر مشهد، به زیارت حرم امام رضا (ع) مشرف شده و به مدت دو روز در این شهر اقامت خواهند داشت.

عرفانی با بیان اینکه ۲۵ دستگاه خودرو شرکت‌کنندگان ایرانی در مشهد به این گروه ملحق خواهند شد، گفت: با پیوستن شرکت‌کنندگان ایرانی و عراقی به یکدیگر، پیمایش مسیر بازگشت از مشهد به کربلا آغاز خواهد شد.

این رالی تور برون‌مرزی که از نزدیک به ۴ هزار کیلومتر از جاده‌های دو کشور عبور می‌کند، حدود ۱۵ روز به طول می‌انجامد و سرانجام در شهر کربلا به پایان خواهد رسید.

شرکت در این رالی برای خانواده‌های ایرانی آزاد است و شرایط و نحوه ثبت‌نام در آن متعاقباً از طریق روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما