شناسهٔ خبر: 67261484 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاور وزیرآموزش و پرورش:

نامزدها در مناظرات به بیان توانایی‌ها و شایستگی‌های خود بپردازند

شهره دانشیار

مشاور وزیرآموزش و پرورش یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده را اخلاق مداری و پرهیز از هرگونه تخریب و سیاه نمایی در رقابت با دیگرنامزدهای انتخاباتی دانست و گفت: فراموش نکنیم انتخابات در جامعه اسلامی مبتنی بر حضور شایستگان در مسئولیت است، لذا انتظار می‌رود نامزدهای انتخابات که از صالحان و نخبگان کشور محسوب می‌شوند در مناظرات انتخاباتی و نیز نشست‌های عمومی به بیان توانایی‌ها و شایستگی‌های خود بپردازند و اجازه دهند انتخاب کنندگان با توجه به این صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها به گزینش درست دست زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حمید نیکزاد با بیان اینکه انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران درپی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان خدومش روزهای اوج خود را سپری می‌کند گفت: خدمات ماندگار دولت سیزدهم شاخص و مهم است، امید به اینکه انتخاب جانشینی با ویژگی‌ها و سیره حکمرانی سیدشهیدان رخ دهد.

وی با بیان اینکه آنچه پیش آمد مشیت الهی بود افزود: امیدواریم خداوند متعال همانگونه که ملت سرافراز ایران را در حوادث و پیش‌آمدهای گوناگون درطول چندین دهه از عمر با برکت جمهوری اسلامی به ساحل امن رسانده، با برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی، باردیگر صفحه زرینی برافتخارات ملت ایران بیفزاید.

مشاور وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه همان گونه که مقام معظم رهبری در جمع جوانان و نوجوانان مدال‌آور در المپیادهای علمی و بین المللی تاکید کردند که رئیس جمهور آینده باید استقلال سیاسی ایران را حفظ کند ادامه داد: براین اساس اولین شاخص انتخاب رئیس جمهورآینده برخورداری از توانایی است، زیرا تا ملتی مستقل نباشد نمی‌تواند آزادی را بر جامعه حاکم سازد، همچنان که نخواهد توانست به دیگرخواسته‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود جامه عمل بپوشاند.

 نیکزاد با بیان اینکه برای تداوم راه شهید رئیسی، ویژگی دیگر رئیس جمهور آینده اخلاق‌مداری و پرهیز از هرگونه تخریب یا خدای ناخواسته سیاه نمایی در رقابت با دیگر نامزدهای انتخاباتی است گفت: رهبرمعظم انقلاب مکرر براین مهم تاکید دارند و فرموده‌اند « کسانی که وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند، رعایت اخلاق را وظیفه خود بدانند تا خدای متعال دل‌های مردم را به بهترین گزینه هدایت کند، بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی هم لطمه می‌زند، صحنه انتخابات، صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است میدان کشمکش برای تصاحب قدرت نیست».

وی با بیان اینکه طبق فرموده حضرت آقا وقتی سخن از اخلاق انتخاباتی است، نخستین چیزی که به ذهن می‌آید، رعایت حرمت،حیثیت و آبروی اشخاص است افزود: فراموش نکنیم انتخابات در جامعه اسلامی مبتنی بر حضور شایستگان در مسئولیت است لذا انتظار می‌رود نامزدهای انتخابات که از صالحان و نخبگان کشور محسوب می‌شوند در مناظرات انتخاباتی و نیز نشست‌های عمومی به بیان توانایی‌ها و شایستگی‌های خود بپردازند و اجازه دهند انتخاب کنندگان با توجه به این صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها به گزینش درست دست زنند.

مشاور وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه آنچه از فضای رقابت‌های انتخاباتی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشرمی شود تعهدات و وعده‌های گوناگون انتخاباتی ازسوی نامزدها است ادامه داد: امید آنکه منتخب مردم پس از پایان رقابت‌ها آنچه در محضر ملت شریف ایران متعهد شده را همواره نصب العین خود قرار داده و تلاش خود را برای تحقق آنها به کار گیرد.

نیکزاد با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهدای خدمت شخصیت آیت الله رئیسی درس آموز است که فرمودند«رئیسی عزیزخستگی نمی شناخت» این عبارت ضمن آنکه تجلیل ازآن شهید والا مقام است، شاخص انتخاب اصلح نیز است. امید آنکه با انتخاب اصلح رهرو راه شهیدان از صدر تاکنون باشیم.

انتهای پیام

نظر شما