شناسهٔ خبر: 67261387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

همراه با کاروان پیک امید؛

سه‌شنبه‌های کتابخوانی در روستاهای کردستان اجرا می‌شود

کردستان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اجرای سه‌شنبه‌های کتابخوانی در روستاهای استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: کودکان روستاهای مرزی استان روزهای سه‌شنبه، روزی پرشور از آموزش کتابخوانی و برنامه فرهنگی را همراه مربیان و همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه شنبه‌های کتابخوانی با عنوان «کاروان پیک امید» توسط مراکز سیار و عمدتاً در روستاهای محروم استان کردستان اجرا می‌شود، عنوان کرد: در این سفر فرهنگی، برنامه‌های متنوع هنری، ادبی و مذهبی محور تلاش کاروان پیک امید کانون روستاهای محروم کردستان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: اجرای نمایش عروسکی، قصه گویی، معرفی کتاب و معرفی وقایع و همچنین بازی‌های بومی و محلی، مسابقه و سرگرمی بخشی از برنامه‌های اجرایی کاروان پیک امید است.

به گفته گوهری، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، قصه گویی، معرفی کتاب، معرفی شخصیت و مسابقه علمی فرهنگی و اهدای جایزه کتاب، از جمله مهمترین اهداف این تلاش فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان است.

وی، توسعه کتاب و کتابخوانی و بسط فرهنگی در نقاط مختلف شهر را از اهداف «پیک امید» عنوان کرد و افزود: اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان، خواه ناخواه موجب تشویق کودکان به سمت آگاهی و کتابخوانی می‌شود و نقش ارزنده‌ای در پرورش استعداد و خلاقیت کودکان دارد.

سه‌شنبه‌های کتابخوانی در روستاهای کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، با حضور در روستاهای محروم با اهدای کتاب تلاش کردیم این فرهنگ ملی را بین کودکان نهادینه کنیم.

گوهری با اشاره به اهمیت ترویج مطالعه در سنین کودکی بیان کرد: آمار مطالعه در کشور اندک است و باید به فکر راهکارهایی برای افزایش این آمار باشیم. یکی از موثرترین راهکارها، ترویج کتابخوانی از سنین کودکی است، زیرا اگر کودکان به مطالعه عادت کنند، در بزرگسالی هم به این رفتار ادامه می‌دهند. امیدواریم با اجرای این طرح، گامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان برداریم.

نظر شما