شناسهٔ خبر: 67276738 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمید صفدری بیان کرد:

حرکت کاروان قرآنی نور در راستای وحدت مسلمانان + فیلم

یکی از اعضای کاروان قرآنی نور اعزامی به حج تمتع با اشاره به اینکه فلسفه حج وحدت اسلامی است، بیان کرد: ما نیز از طریق کاروان قرآنی نور تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق این وحدت گام برداریم.

صاحب‌خبر -

حرکت کاروان قرآنی نور در راستای وحدت مسلمانان + فیلم

حمید صفدری، از اعضای کاروان قرآنی نور اعزامی به حج تمتع در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه امسال به عنوان یک حج‌اولی و از طریق کاروان نور عازم سرزمین وحی شده است، گفت: آرزوی هر مسلمانی حضور در این سفر نورانی و سرشار از معنویت است، خدا را بسیار شاکرم که به این سفر نورانی آن هم در سنین جوانی مشرف شده‌ام.

صفدری با اشاره به اینکه بیش از 45 روز در این سفر معنوی حضور خواهد داشت، افزود: اعضای کاروان قاریان اعزامی به حج تمتع در این مأموریت قرآنی با حضور در کاروان‌های زیارتی از ایران و بعضاً دیگر کشورها به تلاوت قرآن کریم می‌پردازند تا از این طریق مُبَلِغ بحث قرآنی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران در بین مسلمانان سایر کشورها باشند. 

این عضو کاروان قرآنی نور با اشاره به اینکه فلسفه حج بحث وحدت اسلامی است، بیان کرد: ما نیز از طریق کاروان قرآنی نور تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق این وحدت گام برداریم. 

این قاری ممتاز در پایان با اشاره به اینکه مسئولان و برگزار کنندگان حج شرایط لازم برای حضور مطلوب کاروان قرآنی نور را فراهم کرده‌اند، گفت: امیدوارم بتوانیم برنامه‌های خوب و با کیفیتی را در قالب این کاروان داشته باشیم و در نهایت اهداف این اعزام‌ها و رسالت‌هایی که بر دوش اعضای کاروان گذاشته شده است محقق شود. 

یادآور می‌شود حمید صفدری، از قاریان شناخته شده شهر مشهد است، وی اردیبهشت‌ماه 1369 در مشهد مقدس به دنیا آمد و از ابتدای سال 1380 زیر نظر استاد فقید سیدعبدالرضا معینی به یادگیری تلاوت قرآن کریم پرداخت.

او در این مدت سفرهای تبلیغی و مسابقه‌ای زیادی به خارج از کشور داشته است. صفدری در سال 1385 موفق به کسب رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور لیبی در رشته قرائت تحقیق شد. در همان سال هم موفق شد رتبه نخست مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه را به دست بیاورد. از دیگر افتخارات این قاری جوان، تلاوت در محضر مقام معظم رهبری است. 

صفدری در حال حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد در دانشگاه فردوسی مشهد است و علاوه بر آن در سازمان تأمین اجتماعی مشغول خدمت به مردم است. 

<div id="video-display-embed-code_3485302"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4222275/3485302?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما