شناسهٔ خبر: 67318040 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آقای مهندس ضرغامی آیا تضمین می کنید برگزاری کنسرت در تخت جمشید هیچ آسیبی به این آثار باستانی وارد نکند؟!

اخیراً تبلیغاتی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نگرانی بسیاری از باستان‌شناسان را فراهم کرده و آن برگزاری کنسرت توسط یکی از هنرمندان در مجموعه تخت جمشید است! 

صاحب‌خبر -

جناب آقای مهندس ضرغامی 
وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

گروه فرهنگی: اخیراً تبلیغاتی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نگرانی بسیاری از باستان‌شناسان را فراهم کرده و آن برگزاری کنسرت توسط یکی از هنرمندان در مجموعه تخت جمشید است! 

به گزارش  بولتن نیوز ، در این مجال، بولتن نیوز قصد دارد موضوع را پیگیری و از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ وزیر کشور و وزیر ارشاد سوال نماید: 

این مجوز برای برگزاری کنسرت در این آثار باستانی و گردشگری به چه استنادی صادر شده زمانی که بسیاری از باستان شناسان اعلام نموده اند امواج صدا باعث فرسایش و آسیب آثار باستانی خواهد شد؟! 

این مجوز به چه استنادی صادر شده است زمانی که بعد از برگزاری آن، دولت شهید جمهور با تبعات عدیده از جهت تعداد شرکت کنندگان، نوع و وضعیت افراد شرکت کننده از جهات مختلف مانند حجاب و سایر موارد مواجه خواهد شد؟ 

آیا وزیر کشور امنیت برگزاری این کنسرت را تضمین می نماید و هیچ تبعات و مخاطرات احتمالی امنیتی برای برگزاری آن وجود ندارد؟! 

هنوز به چهلم شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان نرسیده ایم و چه لزومی دارد کابینه همان دولت سیزدهم اجازه برگزاری چنین کنسرتی را در فضای تخت جمشید صادر نماید؟! 

آقای مهندس ضرغامی   آیا تضمین می کنید برگزاری کنسرت در تخت جمشید هیچ آسیبی به این آثار باستانی وارد نکند؟!
چه لزومی دارد کنسرتی با این وسعت در آستانه محرم‌الحرام در تخت جمشید برگزار و تا ماه‌ها تبعات آن، کلیپ های آن و .... نقل مجالس مجازی باشد؟! 


همانگونه که اطلاع دارید جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی با نام رسمی «دو هزار و پانصدمین سال بنیانگذاری شاهنشاهی ایران به‌دست کوروش بزرگ» نام مجموعه جشن‌هایی است که به‌مناسبت دو هزار و پانصد سال تاریخ مدون شاهنشاهی ایران و در زمان سلطنت محمدرضا شاه ملعون از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ اکتبر ۱۹۷۱ (برابر با سه شنبه ۲۰ مهر تا شنبه ۲۴ مهر ۱۳۵۰) در تخت جمشید برگزار شد. در این جشن‌ها سران حکومتی و پادشاهان ۶۹ کشور جهان شرکت کردند.
و اینک در فضای مجازی مطرح کنند که پس از جشن‌های شاهنشاهی ، اولین بار است که مجوز برای برگزاری کنسرت در این مجموعه صادر می شود! 


بولتن نیوز آمادگی دارد نسبت به انعکاس توضیحات مسئولین ذیربط اقدام و از وزرای دولت انتظار دارد تا دیر نشده است در این خصوص بررسی های بیشتری صورت دهند.

نظر شما