شناسهٔ خبر: 67258268 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انگشتان بیان کرد:

نشان دادن توانایی قاری ایرانی در بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان

قاری عضو کاروان قرآنی نور اعزامی به سرزمین وحی با اشاره به اینکه حج به عنوان بزرگ‌ترین تجمع مسلمانان که در آن نمایندگانی از کشورهای مختلف حضور دارند، به شمار می‌رود، گفت: کاروان قرآنی نور به دنبال نشان دادن توانمندی قاری ایرانی به مسلمانان سایر ملل است.

صاحب‌خبر -

نشان دادن توانایی قاری شیعی در بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانانسیدپارسا انگشتان، از اعضای کاروان قرآنی نور اعزامی به حج تمتع در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد وضعیت این کاروان در ایام حج گفت: سفر حج یک سفر خاص است، چرا که در این سفر، اجتماع بسیار عظیمی از مسلمانان حضور دارند و نظیر آن در دنیا وجود ندارد، یعنی ما هیچ تجمعی در دنیا نداریم که در آن از تمام کشورهایِ مسلمانِ دنیا نماینده حضور داشته باشد و همه یک جا جمع باشند.

وی با تأکید بر اینکه همین امر مسئولیت ما را در کاروان قرآنی نور و در حوزه اجتماعی و فرهنگی سنگین‌تر می‌کند، افزود: اعضای کاروان اعزامی به حج تمتع به مثابه سفرای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند، بر همین اساس فارغ از مناسک حج و اعمالی که صورت می‌گیرد در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم وظایف و رسالت‌هایی دارند.

انگشتان با تأکید بر اینکه یکی از وظایف ما نشان دادن توانمندی قاری شیعی در این اجتماع عظیم است، تصریح کرد: با تبلیغات منفی که در رسانه‌های مختلف علیه تشیع وجود داشته است، تلاش خواهد شد با اجرای تلاوت‌های فاخر، تبلیغات منفی صورت گرفته خنثی شود. 

این قاری ممتاز کشورمان در بخش پایانی با اشاره به اینکه خود را نماینده تمام مردم و جامعه قاریان در این سفر تبلیغی و ترویجی می‌داند، گفت: از اینکه در این سن توفیق حضور در سفر حج تمتع را به دست آورده‌ام، بسیار خوشحالم و امیدوارم همراه با دیگر اعضای کاروان عملکرد نهایی خوبی داشته باشیم.

یادآور می‌شود، سیدپارسا انگشتان حدود 25 سال سن دارد، او متولد ۲۸ مهرماه سال ۷۸ در بابل بوده، اما ساکن شهر ساری است.

انگشتان در مسابقات متعددی حضور یافته و رتبه‌های مختلفی نیز به دست آورده است، که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به دریافت رتبه در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، جشنواره قرآنی مدهامتان، مسابقات قرآن بسیج و نیز مسابقات سراسری قرآن اشاره کرد. این قاری ممتاز کشورمان در رشته دستیار جراحی و به عنوان کادر درمان در خدمت مردم است. 

وی تلاوت قرآن را با تقلید از شحات انور قاری کشور مصر شروع کرد و از جمله اساتید وی در مسیر فراگیری قرآن باید به افرادی همچون محمود اندرخورا، سیدصادق مسلمی و علی سقایی اشاره کرد. 

انتهای پیام

نظر شما