شناسهٔ خبر: 67261314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش عضو شورا به افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی‌های برقی

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی‌های برقی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: قرار نیست افزایش هزینه قیمت خودروهای برقی را به مردم تحمیل کنیم.

«اصغر قائمی» عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره افزایش ۵۰ درصدی نرخ «تاکسی‌های برقی» به نسبت نرخ عادی کرایه‌های تاکسی‌های بنزینی گفت: این موضوع در شورای شهر تهران هنوز مطرح نشده و افزایش قیمت ۵۰ درصدی نرخ «تاکسی‌های برقی» درست نیست.

وی ادامه داد: هنوز لایحه‌ای از سمت شهرداری تهران درخصوص این موضوع به شورای شهر تهران نیامده است و اگر چنین لایحه‌ای نیز بیاید بعید است که شورا چنین لایحه‌ای را قبول کند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: به دلیل گران بودن قیمت‌های خودروهای برقی قرار نیست بی‌دلیل به مردم فشار بیاوریم و بار هزینه آن را مردم تحمل کنند. باید شهرداری در این زمینه فکری می‌کرد. شهرداری اگر لایحه‌ای در این زمینه دارد به شورا ارائه دهد تا بررسی کنیم و احتمالا باید به سمتی برویم که از منابع دیگری این گران بودن قیمت خودروهای برقی را برای رانندگان جبران کنیم نه اینکه بار آن را بردوش مردم بیاندازیم.

قائمی ادامه داد: ما در شورا نرخ تاکسی را مصوب می‌کنیم و کاری به این نداریم که این تاکسی برقی است یا بنزینی یا دوگانه‌سوز بلکه ما نرخ را برای همه تاکسی‌ها مصوب می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره احداث خط تراموا در تهرانپارس گفت: متاسفانه درخصوص احداث تراموا در شهر تهران از سوی شهرداری تهران به شورا هنوز طرحی ارائه نشده است، البته بارها در این باره صحبت شده است و شهرداری هم موظف بوده است که لایحه خود را در این زمینه به شورا ارائه دهد، اما هنوز هیچ اتفاقی از سوی شهرداری تهران نیفتاده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری اگر بخواهد سرخود در این زمینه عمل کند یک شکل قضیه است اگر بخواهد مر قانون را عمل کند، شکل دیگر قضیه است. قانون می‌گوید برای اجرای هر کدام خطوط حمل و نقلی و مدهای حمل و نقلی بخواهد در شهر اجرا شود، باید با ارائه لایحه‌ای در شورای شهر بررسی شود.

قائمی با تاکید براینکه تاکنون در این زمینه هیچ مصوبه‌ای از سوی شهرداری تهران به شورا ارائه نشده است، گفت: ظاهرا مذاکرات اولیه‌ای درخصوص واردات این ترامواها با چین شده است، هنوز جزییاتی از آن به ما ارائه نشده است که ما اطلاعات آن را بدانیم.

۴۷۲۳۶

نظر شما