شناسهٔ خبر: 67261040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اجرای بیش از 3000 میلیارد ریال پروژه  عمرانی در باقرشهر / از مطالبه حق مردم باقرشهر کوتاه نخواهم آمد 

شهردار باقرشهر گفت: از مطالبه حق مردم باقرشهر کوتاه نخواهم آمد و در راستای رضایتمندی و خدمت به مردم  نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه های مختلف عمرانی که برخی از آنها سال های سال مطالبه مردم بوده است را شروع ،در دست اقدام و به پایان رساندیم . شهردار باقرشهر گفت: از مطالبه حق مردم باقرشهر کوتاه نخواهم آمد و در راستای رضایتمندی و خدمت به مردم  نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه های مختلف عمرانی که برخی از آنها سال های سال مطالبه مردم بوده است را شروع ،در دست اقدام و به پایان رساندیم .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، مرتضی همتی در آئین خودجوش تجلیل بزرگان و معتمدین محلی شهری از شهردار باقرشهر که با حضور بیش از 80 نفر در سالن جلسات شهرداری باقرشهر برگزار شد، ضمن قدردانی از توجه معتمدین شهر به اقدامات صورت‌گرفته شهرداری باقرشهر، اظهار داشت: در شهرداری باقرشهر اصل بر این است که کار خوب، با کیفیت خوب و در زمان خوب انجام شود؛ دراین‌خصوص ممکن است، کاری با کیفیت انجام شود؛ اما به‌واسطه طولانی‌شدن زمان در انظار عمومی مطلوبیت لازم را نداشته باشد و موجب زحمت مردم شود . 

وی با تأکید بر اینکه در شهرداری به وظایف خود عمل می‌کنیم و منتی بر مردم نیست، افزود: در تمامی دوره‌های مدیریت شهری زحمات زیادی کشیده شده تا باقرآباد به باقرشهر تبدیل شود، اما باید تلاش کنیم تا به وضعیت بهتری که مورد انتظار مردم است برسیم. 
شهردار باقرشهر در ادامه گفت: برای اداره و نگهداشت شهر بدون در نظر گرفتن اقدامات عمرانی و ... فقط برای اداره وضع موجود ماهیانه بیش از دویست میلیارد ریال درآمد نیاز است که باید کسب شود و علاوه بر آن باید برای امور عمرانی ،فرهنگی و دیگر وظایف شهرداری بودجه کسب کنیم .

همتی با اشاره به اینکه باقرشهر از آلوده‌ترین شهرهای استان تهران و کشور است، تصریح کرد: با وجود آلودگی هوای باقرشهر در روزهای پی در پی که گاها هوای تهران سالم بوده اما در باقرشهرهوای آلوده داشتیم  از سال ۱۴۰۰ تا امروز، هیچ مبلغی بابت عوارض آلایندگی به‌حساب شهرداری واریز نشده است. 
وی با تاکید بر اینکه صنایع نفتی باید برند شهر باقرشهر شوند، بیان کرد: بضاعت صنعتی و نفتی باقرشهر برای ما حائز اهمیت است و توجه ویژه ای به آن داریم؛ اما باید اعلام کنیم که باقرشهر در روزهای اوج آلودگی هوا، 30 روز آلوده‌ترین شهر کشور بود، لذا باید عوارض آلایندگی به باقرشهر پرداخت شوند و نباید این شهر از درآمد عوارض صنایع محروم باشد. 

وی ادامه داد: بودجه شهرداری باقرشهر در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان بود اما با برآورد انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باید ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، لذا برنامه‌ریزی صورت گرفت و با پیش‌بینی بودجه بدون هیچ‌گونه افزایش عوارض و فشار مضاعف بر مردم یا فروش  حتی یک سانت از اموال و دارایی های شهرداری ، ۷۲۵ میلیارد تومان درآمد وصول شد. 

شهردار باقرشهر با بیان اینکه از حق مردم باقرشهر کوتاه نخواهم آمد، ابراز داشت: کارگروه تحقق درآمد از کارکنان زبده شهرداری باقرشهر تشکیل شده و تا کنون 18 شرکت آلاینده شهرک انرژی را شناسایی کردند که در این سال‌ها اقدامی جدی برای تحقق مطالبات مردم صورت نگرفته بود؛ لذا بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم حق مسلم مردم باقرشهر از پالایشگاه نفت تهران را وصول کنیم. 

وی تأکید کرد: با اجرای طرح "خیز بلند عمرانی"، در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در سطح شهر باقرشهر اعم از اصلاح هندسی سطح شهر، بهسازی خیابان اصلی شهرسنگ ، فاز اول پروژه بهسازی خیابان انرژی، تأمین روشنایی سطح شهر، احداث پل شهید جعفرزادگان و... در حال اجراست. 
همتی در پایان خاطرنشان کرد: علت اصلی مغفول ماندن برخی از مطالبات در باقرشهر این است که 
عليرغم اينكه باقرشهر پرجمعيت ترين شهر بعد از مركز شهرستان در ري هست اما خيلي از حقوقي مغفول مانده و برخي ادارات در باقرشهر به تكاليف خود عمل نمي كنند.
انتهای پیام/

نظر شما