شناسهٔ خبر: 67320426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تولیت حرم حضرت معصومه(س):

مناظرات انتخاباتی نباید موجب خرسندی دشمن شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه مناظرات انتخاباتی نباید موجب خرسندی دشمن شود، گفت: مناظره خوب مایه احترام و آگاهی بخشی برای جامعه است و سیاه‌نمایی، تحقیر و الفاظ خلاف شأن ملت و مسئولان در آن نیست.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز شنبه در دیدار قضات و کارکنان اداری سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم افزود: در مباحثات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای غلبه بر رقیب حرفی زده نشود که ما را دشمن‌شاد کند.

وی در ادامه با تبریک میلاد امام هادی(ع) اظهار کرد: این امام همام دو میراث گران‌سنگ برای ما گذاشته‌اند که یکی زیارت جامعه کبیره با موضوع امام‌شناسی و دیگری زیارت غدیریه با موضوع امیرالمؤمنین شناسی است.

وی با بیان اینکه امام هادی (ع) امامت را هم در کنار نبوت نعمت الهی می‌دانند، گفت: باید در این دو نعمت بزرگ تأمل کنیم و قدر این دو نعمت را بدانیم؛ زیرا خداوند با بعثت پیامبر(ص) نعمت انزال دین را آغاز و با غدیر و معرفی امام این نعمت را تمام کرد؛ بنابراین قبول‌داشتن امامت و تبعیت از امام است که نعمت دین را بر انسان تمام می‌کند.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به هفت تیر و روز قوه قضاییه، اظهار داشت: دستگاه‌های دیگر باید قبل از دستگاه قضایی منافذ نفوذ، فساد و خطاها را ببندند و در مرحله آخر اگر نشد نوبت به دستگاه قضایی برسد.

سعیدی با بیان اینکه شهید بهشتی از مدیران تراز جمهوری اسلامی بود که باید سبک و روش مدیریتی ایشان الگوی مسئولان و مدیران کشور قرار گیرد، گفت: شهید بهشتی دو ویژگی عمده داشت که یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های ایشان علاوه بر اینکه یک مدیر اجرایی خوب بود، نظریه‌پرداز گفتمان انقلاب اسلامی بود؛ زیرا ایشان از بنیان‌گذاران نظام مدیریت تراز اسلامی در جمهوری اسلامی بود.

وی برخورد باطراوت و شادمانی نسبت به دیگران را از ویژگی‌های شهید بهشتی دانست و گفت: ایشان می‌گوید در دایره مدیریت من اگر کسی بینش اسلامی صحیح و تقوا و اخلاص داشته باشد ولی نسبت به شخص من خوش‌بین نباشد من او را دعوت به کار می‌کنم؛ زیرا قرار نیست من میزان حق و باطل باشم؛ ولی متأسفانه این یک عارضه بدی است که افراد زیادی به آن مبتلا هستند.

وی با اشاره به وصیت امیرالمؤمنین(ع) در لحظات آخر عمرشان به رعایت تقوا و نظم، این دو توصیه را از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی دانست و افزود: شهید بهشتی از جمله مسئولانی بود که این دو ویژگی را داشت و سایر مدیران و مسئولان در جمهوری اسلامی نیز باید از این دو ویژگی برخوردار باشند.

امام جمعه قم با اشاره به بحث عفاف و حجاب با بیان اینکه اگر خانواده‌ها به فرزندان خود رسیدگی کنند نوبت به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نمی‌رسد، گفت: همه آحاد جامعه نسبت به مفاسد اخلاقی وظیفه دارند و نباید خود را مرخص کنند و بگذارند کار ریشه پیدا کند و بعد به دستگاه قضایی بگویند برخورد کن.

انتهای پیام/

نظر شما