شناسهٔ خبر: 67250417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باقرشهر آلوده‌ترین شهر کشور/ عوارض آلایندگی تعلق نمی‌گیرد

شهردار باقرشهر گفت: باقرشهر در روزهای اوج آلودگی هوا، ۳۰ روز آلوده‌ترین شهر کشور بود، ما از سال ۱۴۰۰ تا امروز، هیچ مبلغی بابت عوارض آلایندگی به‌حساب شهرداری واریز نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، مرتضی همتی عصر امروز امروز در نشست با معتمدین باقرشهر، ضمن قدردانی از توجه معتمدین شهر به اقدامات صورت‌گرفته شهرداری باقرشهر، اظهار داشت: در شهرداری باقرشهر اصل بر این است که کار خوب، با کیفیت خوب و در زمان خوب انجام شود؛ دراین‌خصوص ممکن است، کاری با کیفیت انجام شود؛ اما به‌واسطه طولانی‌شدن زمان در انظار عمومی مطلوبیت لازم را نداشته باشد.

 وی با تأکید بر اینکه در شهرداری به وظایف خود عمل می‌کنیم و منتی بر مردم نیست، افزود: در تمامی دوره‌های مدیریت شهری زحمات زیادی کشیده شده تا باقرآباد به باقرشهر تبدیل شود، اما باید تلاش کنیم تا به وضعیت بهتری برسیم.

 شهردار باقرشهر در ادامه گفت: اداره کردن شهر هزینه بر است و برای اداره شهر باقرشهر باید بیش از 20 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا خدمات روزانه و نگهداشت شهر ارائه شود؛ لذا باید در ابتدا درآمد کسب شود و سپس برای مردم هزینه شود.

 همتی با اشاره به اینکه باقرشهر از آلوده‌ترین شهرهای باقرشهر است، تصریح کرد: با وجود آلودگی هوا در روزهای متعدد در باقرشهر اما از سال 1400 تا امروز، هیچ مبلغی بابت عوارض آلایندگی به‌حساب شهرداری واریز نشده است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع نفتی باید برند شهر باقرشهر شوند، بیان کرد: بضاعت صنعتی و نفتی این باقرشهر برای ما حائز اهمیت است؛ اما بای اعلام کنیم که باقرشهر در روزهای اوج آلودگی هوا، 30 روز آلوده‌ترین شهر کشور بود، لذا باید عوارض آلایندگی به باقرشهر پرداخت شوند و نباید این شهر از درآمد عوارض صنایع محروم باشد.

 وی ادامه داد: بودجه شهرداری باقرشهر در سال گذشته 300 میلیارد تومان بود اما با برآورد انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باید 600 میلیارد درآمد داشته باشیم، لذا برنامه‌ریزی صورت گرفت و با پیش‌بینی بودجه بدون هیچ‌گونه افزایش عوارض و فشار بر مردم یا فروش اموال شهردار، 725 میلیارد تومان درآمد وصول شد.

 شهردار باقرشهر با بیان اینکه از حق مردم باقرشهر کوتاه نخواهم آمد، ابراز داشت: کارگروه تحقق درآمد از کارکنان زبده شهرداری باقرشهر تشکیل شده و تا کنون 18 شرکت آلاینده شهرک انرژی را شناسایی کردند که در این سال‌ها اقدامی برای تحقق مطالبات شهرداری صورت نگرفته بود؛ لذا بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم حق مسلم مردم باقرشهر از پالایشگاه نفت تهران را وصول کنیم.

 وی تأکید کرد: با اجرای طرح "خیز بلند عمرانی"، در حال حاضر نزدیک به 300 میلیارد تومان پروژه در سطح شهر باقرشهر اعم از اصلاح هندسی سطح شهر، بهسازی شهرسنگ، آسفالت جاده قمصر، تأمین روشنایی سطح شهر، احداث پل شهید جعفرزادگان و... در حال اجراست.

 همتی در پایان خاطرنشان کرد: علت اصلی مغفول ماندن برخی از مطالبات در باقرشهر این است که نه مرکز بخش است و نه مرکز شهرستان و این در حالی است که باقرشهر بعد از شهرری پرجمعیت‌ترین شهر شهرستان ری محسوب می‌شود و بر این اساس حق مردم مغفول مانده است و از حقوق خود عقب مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما