شناسهٔ خبر: 67260791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس رسانه:

رسانه باید جایی بایستد که مردم ایستاده‌اند

تهران- ایرنا- مدیر مسئول مجموعه رسانه خبر فوری و کارشناس رسانه معتقد است بهره گیری و رسانه‌نگاری در فضای مجازی نیاز به تجربه و آموزش زیادی دارد و رسانه‌ها امروز باید در جایگاهی بایستند که مردم ایستاده‌اند.

صاحب‌خبر -

مصطفی انتظاری هروی مدیر مسئول مجموعه رسانه‌ای خبر فوری همزمان با فعالیت بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران درباره تجارب موفق خود در بهره گیری از ساختارهای نوین رسانه‌ای به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت خبر فوری در فضای رسانه‌ای کشور تجربه جدیدی بود و مربوط به نسلی از رسانه‌ها است که همزمان با شبکه‌های اجتماعی، توسعه فضای مجازی و استفاده فراگیر از گوشی‌ تلفن همراه هوشمند رشد کردند و راز موفقیت خبر فوری این است که در وهله اول فضای جدید رسانه و پارادایم آن را شناخت و بعد از آن به نسل جدید که با این فضا سروکار دارد، اعتماد کرد و از همان نسل برای توسعه کار خود کمک گرفت.

روزنامه‌نگاری سنتی کشش سابق را ندارد

وی افزود: ما رسانه‌ای‌ها یاد گرفته‌ایم در فعالیت رسانه‌ای آنجایی باشیم که مردم آنجا ایستاده‌اند و اگر دچار تغییر در پارادایم هستیم و می‌بینیم که مردم به فضای مجازی و پلتفرم‌های جدید متمایل هستند، ما هم باید در آنجا باشیم نه اینکه اصرار بر حضور در زمینه‌های سنتی رسانه داشته باشیم. اگرچه برای بخشی از مردم فضای سنتی هنوز جذابیت خاص خود را دارد ولی برای عموم مردم دیگر این فضا کشش سابق را ندارد و باید از فرمول‌ها و ساختارهای دیگری استفاده کرد.

انتظاری هروی درباره استفاده از فضای مدرن مبتنی بر ایده جشنواره ملی رسانه‌های ایران درحرکت به سوی تحول گفت: فضای مدرنیته نیاز به آموزش و تجربه بیشتری دارد که به اعتقاد بنده در سال‌های آینده این روند به فضاهای جدید منتقل خواهد شد.

وی در پایان درباره ایده و شعار جشنواره بیست و دوم رسانه که «فردا خبریست!» و تحول در حوزه رسانه‌ است، گفت: این جشنواره فرصت خوبی است تا در حاشیه آن کارگاه‌ها و جلسات هم‌اندیشی‌ برگزار کرد و به این موضوع پرداخت که چگونه می‌شود.

وی گفت: استانداردهای جدیدی را در کار رسانه تعریف و تثبیت کرد و از آن‌ها برای داوری آثار هم بهره برد تا همکاران من در فضای رسانه‌ای متوجه شوند براساس کدام چارچوب‌ها محتوای خود را منتشر کنند. تا وقتی که ما متوجه نشویم چگونه باید نوشت، منتشر کرد و چگونه باید محتوای ویدیویی ویژه فضای مجازی تولید کرد. در غیر این صورت نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این فضا یک فضای استاندارد و تعریف شده‌ای باشد.

متقاضیان حضور در این رویداد را از طریق سایت بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳ آثار خود را ارسال کنند.

نظر شما