شناسهٔ خبر: 67277364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

همراه با افتتاح سالن باستانی‌پاریزی در باغ موزه نگارستان؛

فراخوان خلق تصویر برای صد سالگی باستانی‌پاریزی

فراخوان رویداد خلق صد تصویر برای صد سالگی استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی، طی مراسمی همراه با افتتاح سالنی به نام او در باغ موزه نگارستان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا فراخوان رویداد خلق صد تصویر برای صد سالگی استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی، طی مراسمی همراه با افتتاح سالنی به نام او در باغ موزه نگارستان اعلام شد.

موسسه «آینه‌دار دوران»، سلسله برنامه‌های «تا صد سالگی استاد باستانی پاریزی» را با اعلام فراخوان خلق صد تصویر به نام و یاد این استاد فقید آغاز کرد.

بر اساس فراخوان خلق صد تصویر برای صد سالگی محمد ابراهیم باستانی پاریزی، هنرمندان علاقه‌مند برای دریافت شرایط ارائه اثر و همکاری یا شرکت در بخش رقابتی جشنواره می‌توانند مشخصات و درخواست خود را به پست الکترونیکی tandis@jayezetandis.ir ارسال کنند.

داوری بخش انتخاب اثر در این رویداد توسط علی اکبر صادقی، مصطفی گودرزی، مهنوش مشیری، کوروش پارسانژاد و محمدرضا دوست‌محمدی انجام خواهد شد.

در مراسمی که روز گذشته (دوشنبه ۲۸ خرداد ماه) در محل باغ موزه نگارستان برگزار شد، ضمن اعلام این فراخوان، سالن اختصاصی باستانی پاریزی در فضای موزه باغ موزه نگارستان افتتاح شد.

در این سالن آثاری هنری خلق و اهدا شده به یاد و نام باستانی پاریزی توسط هنرمندان علاقه‌مند به او همچون زنده‌یاد کامبیز درمبخش، حسین محجوبی، یدالله کابلی و.. در کنار اتاقی برای یاد استاد با یادگارهایی از او به نمایش گذاشته شده است.

طراحی و اجرای این سالن و اتاق باستانی پاریزی را اکبر نیکان‌پور انجام داده است.

در مراسمی که برای اعلام فراخوان خلق صد تصویر برای صد سالگی باستانی پاریزی و افتتاح سالن برگزار شد؛ مجید منتظرظهور، رئیس باغ موزه نگارستان، حسن باستانی‌راد استاد تاریخ، حمید باستانی پاریزی؛ فرزند باستانی پاریزی و سید عباس دعایی؛ دبیر برنامه «آینه دار دوران» به سخنرانی پرداختند.

همچنین تفاهم نامه تداوم همکاری در خصوص سالن باستانی پاریزی در باغ موزه نگارستان به امضا رسید و از سردیس استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی با حضور مرادعلی زاده حامی آینه‌دار دوران رونمایی شد.

در پایان ضمن دعوت از تمامی هنرمندان تصویرگر برای شرکت در رویداد تصویرگری «تا صدسالگی» اعلام شد که داوری آثار در زادروز علی اکبر صادقی (یکی از داوران این رویداد) انجام می‌شود.

نظر شما