شناسهٔ خبر: 67260562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مالکی:

چابهار بزرگ ايران ظرفيت هندوستان کوچک را دارد/ زمينه ماندگاري پزشکان در سيستان و بلوچستان را فراهم کنيد

صاحب‌خبر -
چابهار بزرگ ايران ظرفيت هندوستان کوچک را دارد/ زمينه ماندگاري پزشکان در سيستان و بلوچستان را فراهم کنيد
خبرگزاری آریا - نماینده مردم زاهدان در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه چابهار بزرگ سیستان و بلوچستان ظرفیت هندوستان کوچک دارد، گفت: با وجود سه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر و زابل به جهت تامین نیروی متخصص در حوزه پزشکی با مشکلاتی روبرو هستیم، علیرغم اقدامات مناسبی که در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته باز این استان از کمبودهای رنج می‌برد که نیازمند توجه دولت به این مهم هستیم.

فداحسین مالکی د ر گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه برای کاهش محرومیت زدایی، گفت: اقدامات دولت و نظام در 40 سال گذشته نسبت به استان سیستان و بلوچستان بسیار مناسب بوده است، در نظر داشته باشیم در طی سال‌های این استان پهناور کشور درگیر حوادث و اتفاقات ناخوشایند بوده است که متاسفانه نتوانستم از ظرفیت‌های آن بهره لازم را ببریم.
چابهار بزرگ سیستان و بلوچستان ظرفیت هندوستان کوچک را دارد
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت تجاری و اقتصادی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، افزود: چابهار بزرگ سیستان و بلوچستان ظرفیت هندوستان کوچک را دارد، محور ترانزیتی در این استان مرزی باید شتاب بیشتری داشته باشد اما در خصوص ریل گذاری برای راه اندازی راه آهن اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه پلنی از محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان طراحی شده تا بتوانیم این استان پهناور را در مسیر بهبود وضعیت قرار دهیم، اظهار داشت: خط ترانزیت چابهار به منطقه سیستان باید احداث شود؛ در حال حاضر صادرات کالا از چابهار به افغانستان و پاکستان در حد مطلوب نیست و این مسئله باید به رونق اقتصادی منتج شود و هر چه سریع تر شرایط آن فراهم شود.
فضای سیاسی و اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ترمیم شود
مالکی با تاکید بر اینکه باید فضای سیاسی و اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ترمیم پیدا کند، اظهار داشت: ثبات اجتماعی و سیاسی باید به مرحله‌‌ای برسد که هیچکس در این استان نگرانی نداشته باشد و کدورت‌ها از میان برود، اگر کسی علاقمند به وحدت و همدلی است باید تلاش کند تا این مهم در تخصیص امکانات مناسب ممکن شود.
وی با تاکید بر اینکه تقویت مرزها باید در اولویت نمایندگان مجلس دوازدهم قرار بگیرد، تاکید کرد: مسئولان دولتی جلسات متعددی با متولیان کشور پاکستان در خصوص مرزها داشته‌اند، با توجه به جریاناتی که در افغانستان رخ داد شاهد شدت گیری مشکلاتی هستیم، از طرفی ما در استان سیستان و بلوچستان به دنبال شرایطی هستیم این استان چهره امنیتی به خود نگیرد و به دلیل موقعیت‌‌های تجاری که دارد شاهد مسائل امنیتی نباشیم.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر این اینکه سیستان و بلوچستان از کمبودهایی رنج می‌برد، اظهار داشت: با وجود سه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر و زابل، اما به جهت تامین نیروی متخصص در حوزه پزشکی با مشکلاتی روبرو هستیم، علیرغم اقدامات مناسبی که در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته باز این استان از کمبودهایی رنج می‌برد که نیازمند توجه دولت به این مهم هستیم، باید تثبیت پزشکان بومی و منطقه ای در سیستان و بلوچستان را داشته باشیم.
فراهم سازی امکانات برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ممکن شود
وی در ادامه ضمن تاکید بر فراهم سازی امکانات برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، یادآور شد: بسیاری از پزشکان منطقه سیستان و بلوچستان اقدام به مهاجرت به سایر شهرهای دیگر داشتند، متولیان به هر طریق ممکن باید زمینه ماندگاری متخصصان بومی را در استان فراهم کنند.
مالکی با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور با کمبود بالای 14 الی 15 هزار نیرو در حوزه تعلیم و تربیت مواجه است، اظهار داشت: این کمبود نیرو و تجهیزات آموزشی در استان پهناوری همچون استان سیستان و بلوچستان بیش از سایر استان‌ها است که باید وزارتخانه مربوطه این اصل را مد نظر قرار دهد./
پایان پیام

نظر شما