شناسهٔ خبر: 67260300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ظریف به مناظره دعوت شد /جلال زاده: اظهارات درباره قانون راهبردی مجلس اشتباه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: ظریف و هر فرد دیگری که فکر می‌کند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها برای کشور هزینه داشته را به مناظره دعوت می‌کنم و حاضر هستم در یک برنامه با آنها مناظره کنم و ثابت کنم که صحبت‌های آنها در این باره اشتباه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، با اشاره به برنامه تبلیغات انتخاباتی آقای پزشکیان در این برنامه تلویزیونی که با همراهی دو نفر از کارشناسان پخش شد، گفت: آقای ظریف وزیر امور خارجه دولت آقای روحانی اظهاراتی را درباره برجام و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مطرح کرد که سراسر اتهام به مجلس انقلابی بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: آقای ظریف در این برنامه عنوان کرد که آمریکا به دنبال احیای برجام بود، اما قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که در مجلس یازدهم به تصویب رسید مانع از تحقق این امر شد.

وی افزود: وقتی آمریکا از برجام خارج شد اروپایی‌ها به آقای ظریف گفته بودند که شما به ما یکی دو ماه فرصت دهید، ما جای خالی آمریکا را در برجام پر می‌کنیم. پس از گذشت یکی دو ماه اروپایی‌ها نه تنها جای خالی آمریکا در برجام را پر نکردند، بلکه خودشان هم به تعهداتی که در برجام پذیرفته بودند عمل نکردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اظهار داشت: برجام به یک جاده یک طرفه تبدیل شده بود و فقط برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها منافعی را به همراه داشت و عملاً دست مذاکره کنندگان ما در مذاکرات خالی شده بود و اگر قانون اقدام راهبردی تصویب و اجرا نمی‌شد ما در مراحل بعد باید بر سر توان موشکی خود و عمق استراتژیکمان در منطقه با غربی‌ها مذاکره می‌کردیم.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: آقای ظریف و هر فرد دیگری که فکر می‌کند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها برای کشور هزینه داشته را به مناظره دعوت می‌کنم و حاضر هستم در یک برنامه با آنها مناظره کنم و ثابت کنم که صحبت‌های آنها در این باره اشتباه است.

27218

نظر شما