شناسهٔ خبر: 67259843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

یک چهره سیاسی ظریف را به مناظره دعوت کرد | این ادعای ظریف سراسر دروغ و اتهام به مجلس انقلابی بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: دولت آقای روحانی به دنبال کسب منافع حداقلی در ماجرای برجام برای کشور بود و به همین خاطر وضوع هسته‌ای را از دستور کار شورای عالی امنیت ملی خارج کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا وحید جلال‌زاده، با اشاره به برنامه تبلیغات انتخاباتی آقای پزشکیان در این برنامه تلویزیونی که با همراهی دو نفر از کارشناسان پخش شد، گفت: آقای ظریف وزیر امور خارجه دولت آقای روحانی اظهاراتی را درباره برجام و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مطرح کرد که سراسر دروغ و اتهام به مجلس انقلابی بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اظهار داشت: آقای ظریف در این برنامه عنوان کرد که آمریکا به دنبال احیای برجام بود، اما قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که در مجلس یازدهم به تصویب رسید مانع از تحقق این امر شد.

وی افزود: وقتی آمریکا از برجام خارج شد اروپایی‌ها به آقای ظریف گفته بودند که شما به ما یکی دو ماه فرصت دهید، ما جای خالی آمریکا را در برجام پر می‌کنیم. پس از گذشت یکی دو ماه اروپایی‌ها نه تنها جای خالی آمریکا در برجام را پر نکردند، بلکه خودشان هم به تعهداتی که در برجام پذیرفته بودند عمل نکردند.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: برجام برای ما هیچ منافعی در پی نداشت و آقای ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی در دولت آقای روحانی در بانک جهانی گفته بود که منافع برجام برای ما «هیچ» بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اظهار داشت: برجام به یک جاده یک طرفه تبدیل شده بود و فقط برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها منافعی را به همراه داشت و عملاً دست مذاکره کنندگان ما در مذاکرات خالی شده بود و اگر قانون اقدام راهبردی تصویب و اجرا نمی‌شد ما در مراحل بعد باید بر سر توان موشکی خود و عمق استراتژیکمان در منطقه با غربی‌ها مذاکره می‌کردیم.

وی افزود: من در چند ماه پایانی دولت آقای روحانی به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کمیته تطبیق هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی که به ریاست دبیر شورا تشکیل می‌شد عضویت داشتم. در این کمیته موضوع برجام مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت و آقایان عراقچی و علی اکبر صالحی هم از دولت در این کمیته حضور داشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آنچه از صحبت‌های آقایان عراقچی و صالحی در جلسات این کمیته بر می‌آمد این بود که رعایت خطوط مد نظر نظام به طور جد در دستور کار آقایان نیست و آنها می‌خواهند با یک منافع حداقلی برای کشور برجام را احیا کنند.

وی افزود: دولت آقای روحانی وقتی دید که شورای عالی امنیت ملی به دنبال کسب منافع حداکثری رای کشور در ماجرای برجام است، پرونده برجام را از دستور کار کمیته تطبیق هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی خارج کرد.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: آقای ظریف و هر فرد دیگری که فکر می‌کند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها برای کشور هزینه داشته را به مناظره دعوت می‌کنم و حاضر هستم در یک برنامه با آنها مناظره کنم و ثابت کنم که صحبت‌های آنها در این باره اشتباه است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف روز گذشته در میزگرد سیاسی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادعاهایی را در مورد برجام و عملکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مطرح کرد.

نظر شما