شناسهٔ خبر: 67260264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

نشاء برنج در گیلان پایان یافت

طاهره رفعتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان عملیات نشاء در ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: بیش از ۸۴ درصد معادل ۲۰۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان به صورت مکانیزه نشاء شده است.

صاحب‌خبر -

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پایان نشاکاری شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است که با تلاش شالیکاران تمام شالیزارهای استان نشاء شد.

وی افزود: براساس آمارها بیش از ۸۴ درصد معادل ۲۰۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان به صورت مکانیزه نشاء شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز عملیات وجین در شالیزارهای استانف تاکید کرد: تاکنون قریب به ۱۹۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان وجین شده است.

محمدی از کشاورزان خواست قبل از انجام عملیات وجین، نسبت به تقسیط دوم کودهای اصلی شامل کودهای پتاسه و ازته (سفید) در شالیزار اقدام و سپس عملیات وجین را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار خانوار یا بهره‌بردار در زمینه کشت برنج در گیلان فعال هستند، گفت: پیش‌بینی شده امسال شاهد تولید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برنج در استان گیلان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پیش بینی برداشت ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه توسط کمباین ویژه برنج خبر داد و یادآور شد: درجه مکانیزاسیون استان ۷۲.۳۸ درصد بوده و سال گذشته ۱۸۹ هزار هکتار کاشت مکانیزه و ۲۰۰ هزار هکتار برداشت مکانیزه محصول برنج را انجام دادیم.

انتهای پیام

نظر شما