شناسهٔ خبر: 67276243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حریق زباله و پشم شیشه در واحد مسکونی اطفاء شد

مرتضی جعفری

حریق سنگین زباله و پشم شیشه در واحد مسکونی بدون تلفات جانی با سرعت عمل آتش نشانان شهرداری پردیس اطفاء شد.

صاحب‌خبر -

شامگاه گذشته، یک مورد حریق دپوی زباله و پشم شیشه در واحد مسکونی واقع در زون ۴ جنوبی فاز۱۱، به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی پردیس اطلاع داده شد و بلافاصله آتش نشانان ۵ ایستگاه با خودرو آتش نشانی و تجهیزات کامل به محل حریق اعزام شدند.
امیرحسین ملأشور مسئول آتش نشانی پردیس در تشریح این خبر گفت: آتش نشانان پس از رسیدن به محل با سرعت عمل بالا و در همان لحظات ابتدایی کانون حریق را شناسایی و از گسترش آتش و سرایت به دیگر طبقات ساختمان جلوگیری به عمل آوردند.
ملأشور با اشاره به سرعت بسیار بالای انتشار دود به واسطه مواد سریع الاشتعال افزود: باد شدیدی که در فاز ۱۱ شروع به وزیدن کرده بود، سرعت شعله‌های حریق را بسیار گسترده کرده و واحد مسکونی مذکور مملو از دپوی زباله و پشم شیشه، کاملا شعله‌ور بود.
مسئول آتش‌نشانی پردیس اظهار داشت: تخلیه ساکنین با رعایت نکات ایمنی و به واسطه سرعت انتشار دود کاری بسیار دشوار بود. آتش‌نشانان از سه سمت به حریق حمله و شعله‌زنی کردند. پس از حدود ۲ساعت عملیات اطفای حریق و انجام عملیات لکه‌گیری، به ماموریت خود پایان دادند.
 این‌ حریق، منجر به سوختگی سطحی و دودزدگی دو تن از ماموران آتش نشانی شد که برای ادامه روند درمانی تحویل عوامل اورژانس شدند.
ملأشور ضمن پرخطر دانستن دپو و انبار کردن ضایعات و مواد سریع‌الاشتعال در آپارتمان‌های مسکونی گفت: مدیران باید از رفتار مشکوک ساکنین مطلع باشند و اگر لازم بود حتما از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنند.

انتهای پیام

نظر شما