شناسهٔ خبر: 67260142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

لغو نشست آمریکا و اسرائیل در مورد ایران

تارنمای آکسیوس امروز گزارش داد که آمریکا در اعتراض به شکایت بنیامین نتانیاهو از توقف ارسال سلاح به این رژیم، نشست فردای مقام های ارشد طرفین با موضوع ایران را لغو کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند، پس از آنکه نتانیاهو روز گذشته با انتشار فیلمی آمریکا را متهم به خودداری از ارسال کمک های نظامی به این رژیم کرد، کاخ سفید نشست فردای (۳۱ خرداد) مقام های ارشد دو طرف با موضوع ایران را لغو کرد.

آکسیوس به نقل از دو منبع آمریکایی و اسرائیلی نوشت که مشاوران ارشد جو بایدن از این ویدئو خشمگین شدند و آموس هوخشتاین، فرستاده دولت بایدن به صورت حضوری این موضوع را به اطلاع نخست وزیر رژیم صهیونیستی رساند.

به نوشته این تارنمای خبری، برخی از مقام های اسرائیلی در راه آمریکا بودند که این نشست لغو شد.

گرچه دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که جلسه برای ارسال پیامی در مورد فیلم مذکور لغو شد، با این حال یک منبع دیگر آمریکایی گفت که این جلسه به تعویق افتاده است.

مقام های اسرائیلی گفتند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، همچنان با همتای اسرائیلی خود، تزاچی هانگبی، که پیشتر به آمریکا رفته، دیدار خواهد کرد. یوآو گالانت، وزیر جنگ نیز قرار است اوایل هفته آینده به آمریکا سفر کند.

این دومین بار است که نشست گفتگوهای راهبردی ایران در آخرین لحظه لغو می شود.

در ماه مارس، نتانیاهو پس از آنکه واشنگتن از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که شامل اشاره به آتش بس در غزه بود، خودداری کرد، این نشست را لغو کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته گفته بود: ارسال بمب‌های ۲ هزار پوندی به اسرائیل را متوقف کرده‌ایم.

بلینکن در یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت امور خارجه با اعلام توقف دائم ارسال بمب‌های سنگین به رژیم صهیونیستی، گفت: به دلیل نگرانی ما در مورد استفاده از این بمب‌ها از سوی تل‌آویو در مناطق پرجمعیتی مثل رفح، این موضوع همچنان تحت بررسی است.

بلیکن در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه واشنگتن همچنان متعهد است که اطمینان حاصل کند رژیم صهیونیستی آنچه را که برای دفاع از خود در برابر انواع مختلف تهدیدها نیاز دارد، دریافت می‌کند، تاکید کرد: به همین دلیل ما همچنان به ارسال منظم تسلیحات دفاعی مورد نیاز تل‌آویو ادامه خواهیم داد.

نظر شما