شناسهٔ خبر: 67271952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت «هیل» از درگیری میان کاخ سفید و نتانیاهو بر سر ارائه تسلیحات به اسرائیل

تهران-ایرنا- تارنمای «هیل» امروز (چهارشنبه) گزارش داد: «مقامات کاخ سفید با ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه دولت بایدن تسلیحات و مهمات را از اسرائیل دریغ کرده است، مخالفت و اعلام کردند که نمی‌دانند وی درباره چه چیزی صحبت می‌کند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از این تارنمای آمریکایی، مقام‌های دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به اظهارات نخست‌وزیر [رژیم صهیونیستی] در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده ابراز سردرگمی کردند. بلینکن در ادامه نقش‌آفرینی واشنگتن برای برقراری آتش‌بس در غزه روز سه‌شنبه در سرزمین‌های اشغالی با نتانیاهو دیدار کرده بود.

تارنمای «هیل» افزود: «این بگو و مگوها نشان‌دهنده آخرین نمونه از تنش‌ها میان کاخ سفید و نتانیاهو است.»

نتانیاهو روز سه‌شنبه ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد که در آن به زبان انگلیسی گفت که «غیرقابل تصور است که در چند ماه گذشته، دولت [آمریکا] اسلحه و مهمات را از اسرائیل دریغ کرده است».

از سوی دیگر، وقتی از کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در مورد اظهارات نتانیاهو پرسیده شد، وی به خبرنگاران گفت: «در حقیقت ما نمی‌دانیم که او در مورد چه چیزی صحبت می‌کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی با ادعای توقف دائم ارسال بمب‌های ۲ هزار پوندی به رژیم صهیونیستی، گفت: به دلیل نگرانی ما در مورد استفاده از این بمب‌ها از سوی تل‌آویو در مناطق پرجمعیتی مثل رفح، این موضوع همچنان تحت بررسی است.

از سوی دیگر تارنمای «آکسیوس» امروز گزارش داد که کاخ سفید در پی این اظهارات نتانیاهو، نشستی با مقامات صهیونیستی که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود را لغو کرده است.

این در حالی است که یکی از مقام‌های کاخ سفید به «هیل» گفت که این نشست هنوز نهایی نشده بود پس بنابراین لغو نشده است.

بر اساس این گزارش، در حالی که نظرسنجی ها نشان‌دهنده ناامیدی فزاینده نسبت به مدیریت بایدن در قبال جنگ در غزه است، «دموکرات‌ها از جمله بایدن از جنگ در این باریکه، جایی که بیش از ۳۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند، مستاصل شده‌اند.»

«هیل» افزود: «بایدن ماه گذشته [میلادی] هشدار داده بود که در صورت آغاز حمله اسرائیل به رفح، ارائه تسلیحات تهاجمی مانند بمب و گلوله‌های توپخانه به تل‌آویو را متوقف خواهد کرد. با این حال کاخ سفید معتقد است که اسرائیل از هیچ خط قرمز عبور نکرده است، حتی پس از حمله اسرائیل به جنوب شهر غزه که به کشته شدن ده‌ها فلسطینی منجر شد.»

این در حالی است که ۲ نماینده دموکرات مهم آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) فروش تسلیحات آمریکایی از جمله جنگنده‌های «اف-۱۵» به رژیم صهیونیستی را تایید کردند.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

ایالات متحده از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سلاح و تجهیزات نظامی برای این رژیم بوده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما