شناسهٔ خبر: 67259921 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک شهر دیگر در آمریکا گوشی هوشمند را در مدارس ممنوع می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- شهر بزرگ لس آنجلس نیز بردن گوشی تلفن همراه هوشمند را به درون مدارس ممنوع می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: هیئت آموزشی منطقه یکپارچه لس آنجلس، که دومین منطقه آموزشی بزرگ در آمریکا را مدیریت می کند، به کارشناسان خود دستور داد تا طرحی برای ممنوعیت تلفن های همراه و رسانه های اجتماعی در طول روز مدرسه طراحی کنند.

این اقدام زمانی انجام شد که فرماندار کالیفرنیا، پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، از محدودیت‌های این دستگاه‌ها و با افزایش نگرانی‌ها در مورد تأثیر آنها بر سلامت روان جوانان حمایت کرد.

کارشناسان آموزشی در لس آنجلس می‌گویند: «مدارسی که قبلاً یک روز بدون تلفن را در مدرسه اجرا کرده‌اند، نتایج باورنکردنی را گزارش می‌کنند – بچه‌ها خوشحال‌تر هستند، با یکدیگر صحبت می‌کنند و سطح درسی آنها بالاتر رفته است».

این طرح به تحقیقاتی اشاره می کند که نشان می دهد استفاده بیش از حد از تلفن همراه با افزایش استرس، اضطراب، افسردگی، مشکلات خواب، احساس پرخاشگری و افکار خودکشی در نوجوانان مرتبط است. از سوی دیگر حذف استفاده از تلفن و رسانه های اجتماعی در طول روز باعث افزایش نمرات در آزمون های استاندارد و امتحانات نهایی می شود، دستاوردهایی که «معادل یک ساعت زمان آموزشی اضافی در هفته است».

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما