شناسهٔ خبر: 67259760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانشگاه شیراز رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی QS ۲۰۲۵

بر اساس تازه‌ترین نتایج منتشر شده نظام رتبه‌بندی QS با عنوان رتبه‌بندی جهانی کیو اس ۲۰۲۵، دانشگاه شیراز در میان ۹ دانشگاه ایرانی راه‌یافته به این رتبه‌بندی در رتبه ۷۰۰-۶۹۱ جهانی، هفتم ملی و سوم دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

دانشگاه شیراز رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی QS ۲۰۲۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز گفت: رتبه‌بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلیس انجام می‌شود و تنها رتبه‌بندی در نوع خود است که بر میزان اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان (employability) و پایداری (sustainability) تأکید دارد.
علی حفیظی ادامه داد: در این رتبه بندی تقریبا ۱۵۰۰ موسسه از ۱۰۵ منطقه جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است. از میان ۹ دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه‌بندی ۲۰۲۵، دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۳۴۲ جهانی مقام نخست ملی را دارد و بعد از آن دانشگاه تهران با رتبه ۳۶۸ در مقام دوم ملی است. دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر با رتبه ۴۰۳، علم و صنعت ایران با رتبه ۴۳۶، صنعتی اصفهان با رتبه ۴۸۹، تبریز با رتبه ۵۵۲، شیراز با رتبه ۷۰۰-۶۹۱، شهید بهشتی با رتبه ۹۰۰-۸۵۱ و دانشگاه فردوسی مشهد با رتبه ۱۰۰۰-۹۵۱ به ترتیب در جایگاه سوم تا نهم ملی قرار دارند.

نظر شما