شناسهٔ خبر: 67259572 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

صهیونیست ها چه قدر آوار در غزه به جا گذاشتند؟

اقتصادنیوز: سازمان ملل اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر ۳۹ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  برنامه زیست محیطی سازمان ملل متحد با ارائه گزارشی در رابطه با اثرات زیست محیطی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد اثرات زیست محیطی جنگ در نوار غزه به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و مردم این باریکه با خطرات آلودگی خاک، آب و هوا مواجه هستند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، برنامه زیست محیطی سازمان ملل متحد اعلام کرد حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته ۳۹ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است که معادل ۱۰۷ کیلوگرم آوار در هر متر مربع در غزه است.

این نهاد سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس فوری به منظور حفاظت از جان انسان‌ها و کاهش اثرات آن بر محیط زیست شد.

خبر مرتبط
اعتراف جنجالی سناتور سرشناس آمریکایی درباره نقش واشنگتن در جنگ غزه

اقتصادنیوز: برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت در پیامی تاکید کرد: واشنگتن باید از نفوذ خود برای پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه استفاده کند.

برنامه زیست محیطی سازمان ملل اعلام کرد مهمات و مواد منفجره شیمیایی در مناطق پرجمعیت نوار غزه منجر به آلودگی منابع آب و خاک شده و خطر نشت فلزات سنگین در نتیجه آسیب به صفحات خورشیدی بسیار زیاد است.

از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

خبر مرتبط
ادعای تازه وزیر خارجه آمریکا درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز:آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به اینکه کشورش از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سلاح و تجهیزات نظامی برای این رژیم بوده است، ادعا کرد: ارسال بمب‌های ۲ هزار پوندی به (رژیم) اسرائیل را متوقف کرده‌ایم.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷ هزار و ۳۷۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

 

نظر شما