شناسهٔ خبر: 67275995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیشنهاد جنجالی واشنگتن پست در مورد کامالا هریس

یک ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست پیشنهاد جایگزینی هیلاری کلینتون با کامالا هریس، معاون کنونی بایدن را جهت پیروزی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

 یک ستون‌نویس فعال در روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای استدلال کرد که هیلاری کلینتون ، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند جایگزین خوبی برای کامالا هریس ، معاون فعلی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باشد. به گزارش فاکس نیوز، این پیشنهاد در واکنش به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا مطرح شده است که به موجب آن برخی از تحلیلگران سیاسی، روزنامه‌نگاران و ستون نویس‌ها ضمن ابراز نگرانی نسبت به موقعیت دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ماه نوامبر، هشدار داده‌اند که کمپین بایدن باید برای شکست دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه کمی تهاجمی‌تر عمل کند. کاتلین پارکر، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست در این رابطه نوشته است: تا جایی که من می‌دانم، هیچکس از هیلاری کلینتون به عنوان معاون احتمالی بایدن نام نبرده است، اما چرا نباید او را جایگزین هریس کنیم؟ او در ادامه با اشاره به توانمندی‌های هیلاری کلینتون نوشته است: شاید در سن 76 سالگی، او نخواهد هیچ نقشی در این زمینه ایفا کند، اما زمانی که می‌دانی کار، خوب پیش نمی‌رود، بازنشستگی خیلی دشوار است. این روزنامه نگار آمریکایی، هیلاری کلینتون را یکی از معدود رهبران حزب دموکرات عنوان کرده است که به اندازه کافی از احترام برخوردار بوده و می‌تواند یک جایگزین مطلوب برای کامالا هریس باشد. وی در ادامه بر این موضوع تاکید می‌کند که اگر قرار به کناره‌گیری بایدن از قدرت باشد، حتی کسانی که در دوره قبل به هیلاری کلینتون رای نداده بودند هم این موضوع را خواهند پذیرفت که او قابلیت آن را خواهد داشت که کشور را در مسیر درستی قرار دهد.

پیشنهاد جنجالی واشنگتن پست در مورد کامالا هریس

این روزنامه‌نگار آمریکایی، در شرایط کنونی هریس را مانعی بزرگ برای پیروزی بایدن در انتخابات ماه نوامبر دانسته و می‌گوید: عملکرد ضعیف وی به عنوان معاون بایدن، جایگاه نامزد حزب دموکرات را در میان رای‌دهندگان بدتر هم کرده است. وی بر این موضوع تاکید می‌کند اگر بحث ریاست‌جمهوری هریس پس از بایدن مطرح نبود، شاید رای‌دهندگان بیشتری به سمت بایدن متمایل می‌شدند و این موضوع نه به خاطر اهمیت بحث نژاد و جنسیت بلکه تحت تاثیر عدم شایستگی هریس است. پیش از پارکر، روزنامه نگاران دیگری هم در آمریکا بحث پیشنهاد جایگزین برای بایدن و یا هریس پیش از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را مطرح کرده بودند. با این حال، هیچ یک از آنها تاکنون گزینه مربوط به هیلاری کلینتون را مطرح نکرده بودند. پیشنهادات مذکور در حالی مطرح می‌شود که هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل بایدن و یا هریس برای کناره گیری از قدرت به عنوان نامزد‌های اصلی حزب دموکرات وجود ندارد.

 

نظر شما