شناسهٔ خبر: 67275971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سازمان ملل: اسرائیل اصول جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان را نقض می‌کند

سازمان ملل: اسرائیل اصول جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان را نقض می‌کند مسئول حقوق بشر سازمان ملل گفت که رژیم صهیونیستی از روش‌های جنگی که از آسیب رسیدن به غیرنظامیان در بمباران غزه جلوگیری کند یا به حداقل برساند، استفاده نکرده است.

صاحب‌خبر -

العالم - فلسطین اشغالی

«فولکر تُرک» مسئول حقوق بشر سازمان ملل شامگاه چهارشنبه گفت که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی عامدانه از روش‌های جنگی که از آسیب رسیدن به غیرنظامیان در بمباران غزه جلوگیری کند یا به حداقل برساند، استفاده نکرده است.

تُرک در بیانیه‌ای توضیح داد: «به نظر می‌رسد الزام به انتخاب ابزار و روش‌های جنگی که از آسیب غیرنظامیان جلوگیری کرده یا حداقل آن را تا حدی به حداقل می‌رساند، در کارزار بمباران [غزه توسط] اسرائیل به‌طور مداوم نقض شده است».

اظهارات او پس از آن بیان شد که دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارش ارزیابی را درباره «شش حمله مشخص» ارتش صهیونیستی به غزه در سال گذشته میلادی منتشر کرد که منجر به شهادت تعداد زیادی از فلسطینیان و تخریب گسترده زیرساخت‌های غیرنظامی شد.

این آژانس تصریح کرد که ارتش اسرائیل ممکن است به طور مکرر اصول اساسی قوانین جنگ را نقض کرده و مرتکب «جنایت علیه بشریت» برای حمله به اهداف غیرقانونی به عنوان بخشی از حمله گسترده یا سیستماتیک علیه جمعیت غیرنظامی، در راستای سیاست دولتی یا سازمانی شده باشد.

تُرک همچنین اضافه کرد: «گزینه‌های روش‌ها و ابزارهای اسرائیل برای انجام حملات به غزه از ۷ اکتبر، از جمله از طریق استفاده گسترده از سلاح‌های انفجاری با تأثیرات منطقه‌ای وسیع در مناطق پرجمعیت، نتوانسته است به طور مؤثر بین غیرنظامیان و رزمندگان تمایز قائل شود».

مسئول حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه نیز گفت که بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی باعث بهت و وحشت این سازمان شده است.

نظر شما