شناسهٔ خبر: 67308891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

براساس جدیدترین نظرسنجی؛

بایدن برای اولین بار در سال‌ جاری میلادی از ترامپ پیشی گرفت

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید میان رای دهندگان آمریکایی نشان می‌دهد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا برای نخستین بار در سال‌جاری میلادی و پس از محکومیت «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه در دادگاه از وی پیشی گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه تلگراف ضمن اعلام این خبر افزود: با این وجود، جمهوری خواهان همچنان در ایالت‌های در نوسان دست بالا را دارند.

تلگراف در این خبر تشریح کرده است که بایدن در حال حاضر نسبت به ترامپ به اندک برتری دست یافته و این وضعیت را به پرونده مربوط به حق السکوتی می‌داند که رئیس‌جمهوری سابق امریکا ماه گذشته میلادی در آن محکوم شد.

بر اساس نظرسنجی انجام گرفته، بایدن سه هفته پیش، در سطح ملی ۱.۷ درصد از ترامپ عقب بود. اما پس از آنکه ترامپ در تاریخ ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) در ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری مجرم شناخته شد، اکنون بایدن با ۰.۱ درصد توانسته از رقیب خود پیشی بگیرد.

پایگاه خبری اکسیوس نیز در گزارشی تائید کرده است که اگرچه ترامپ پیشتازی خود را در ایالت‌های میدان نبرد حفظ کرده اما اکنون به نظر می‌رسد تمامی آرا در حال حرکت به سمت بایدن هستند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از زمان محکومیت ترامپ در دادگاه نیویورک، آرای هفت ایالت میدان نبرد، حداقل ۱.۱ درصد به سمت بایدن تغییر کرده‌ و دموکرات همچنین در دو ایالت میشیگان و ویسکانسین با برتری ۰.۵ به سمت پیروزی می‌روند.

اما با این وجود نظرسنجی‌ها حاکی است که جمهوری‌خواهان بیش از ۲۷۰ رای کالج الکترال را به دست خواهند آورد و در انتخابات پیروز می شوند.

همزمان مارک پن که نظرسنجی‌های بیل کلینتون از روسای جمهور سابق آمریکا و تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس را در زمان نامزدی آنها در انتخابات آمریکا و انگلیس انجام می داده، در این خصوص به تلگراف گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حرکت عظیمی که ترامپ در بهار داشته، کمرنگ شده است. هرچند وی همچنان در ایالت های در نوسان برتری دارد.»

وی در عین حال هشدار داد که با توجه به حاشیه خطا در نظرسنجی‌ها و تحولات در رقابت‌های انتخاباتی در ماه های آینده، از مرجع قراردادن بیش از حد داده های خودداری کنید.

این کارشناس تشریح کرد: اینکه ترامپ چهار امتیاز جلوتر است یا دو امتیاز عقب، در این مرحله چندان دقیق نیستند و رای‌دهندگان نیز مشخص نیستند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ماه نوامبر سال جاری (آبان) میلادی برگزار شود.

نظر شما