شناسهٔ خبر: 67275962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روز ۲۵۸ طوفان‌الاقصی|تخریب بیش از۷۰ درصد رفح

۲۵۸ روز از جنگ در غزه می‌گذرد، جنگی که شهرها و اردوگاههای این باریکه را به مناطق غیر قابل سکونت تبدیل کرده است و همچنان هیچ عایدی برای ارتش اشغالگر ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت 258 روز از جنگ در غزه، به عنوان طولانی‌ترین نبرد تاریخ آزادسازی فلسطین، ارتش اشغالگر بیش از گذشته متوجه ناتوانی خود در نابودی جنبش حماس شده است؛ حقیقتی که «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل شب گذشته به آن اعتراف کرد و باعث خشم و عصبانیت نتانیاهو و یوآو گالانت شد.

اما سران رژیم اسرائیل گویا توان پذیرش شکست را ندارند و همچنان بی هدف و بی مهابا به بمباران خانه‌های سالم باقی مانده و کشتار زنان و کودکان می‌پردازند؛ بمباران‌ها بامداد امروز نیز خواب را از چشم کودکان غزه ربود و چندین خانه نیز بر سر ساکنانش آوار شد.

شامگاه چهارشنبه نیز اشغالگران مردمی که در انتظار دریافت کمک‌ها در خیابان صلاح‌الدین شهر رفح بودند را بمباران کردند که موجب شهادت 10 غیرنظامی و زخمی شدن دهها نفر شد. ممانعت صهیونیست‌ها از ورود کمک‌های بشردوستانه و یا بمباران و گلوله‌باران محموله‌های کمک، موجب بروز موجی از گرسنگی و قحطی در غزه شده است.

مهمترین تحولات روز 258 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

**************************************************

 

14:06- حماس: طوفان الاقصی مسئله آوارگان فلسطینی را احیا کرد

حماس با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی مسئله آوارگان فلسطینی را به کانون توجهات جهانی برگرداند، از جامعه بین‌المللی و همه کشورها و نهادهای مربوطه خواست تا مسئولیت خود را در قبال این آوارگان و تحقق حق بازگشت‌ آنها به فلسطین بر عهده بگیرند.

13:44- بیش از 47 هزار شهید و مفقود در نوار  غزه از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی  تا کنون

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که به سبب جنایات مستمر اشغالگران صهیونیست از هفتم اکتبر تا کنون، بیش از 47 نفر در نوار غزه شهید و یا مفقود شده اند.

این وزارت تاکید کرد که 98 درصد کودکان نوار  غزه آب شرب ندارند.

13:30- باقری: صهیونیست‌ها در باتلاق جنایاتشان غرق خواهند شد

علی باقری سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که صهیونیست ها باید این نکته را درک کنند که جنایاتشان هرگز دستاوردی برای آنها به ارمغان نخواهد  آورد.

وی تصریح کرد افزایش تهدیدهای رژیم صهیونیستی تنها منجر به فرو رفتن هر چه بیشتر آن در باتلاق جنایاتش خواهد شد.

وی گفت صهیونیستها باید این نکته را درک کنند که جنایاتشان نه تنها دستاوردی برایشان به همراه نخواهد داشت، بلکه منجر به فعال شدن ظرفیتهای جدید علیه آنها خواهد شد.

12:53- ماموریت فرستاده آمریکا در بیروت باز هم شکست خورد

منابع آگاه از فضای سفر فرستاده آمریکا به لبنان اعلام کردند هوکشتاین به این نتیجه رسید که امکان تغییر موضع حزب‌الله و جدا کردن جبهه جنوب لبنان از نوار غزه وجود ندارد.

12:52- رسانه‌ عبری: اجازه بازگشت آوارگان به شمال در دست نصرالله است

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه یک سوم آوارگان در شهرک‌های شمالی هرگز به این شهرک‌ها برنمی‌گردند اعلام کردند تا زمانی که نصرالله اجازه ندهد ساکنان شمال که آواره شده‌اند نمی‌توانند به آنجا بازگردند.

11:44- جنجال میان صهیونیست‌ها/ حمله پسر نتانیاهو به فرمانده ارتش

اعتراف سخنگوی ارتش صهیونیستی به ناتوانی در نابودی حماس، موجی از اختلافات را میان کابینه و ارتش این رژیم به وجود آورده و پسر نتانیاهو، به شدت فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل را مورد هجمه قرار داد.

11:33- منابع عبری: نصرالله یکی از قوی‌ترین سخنرانی‌ها را انجام داد

رسانه‌های عبری سخنرانی روز گذشته دبیر کل حزب‌الله را یکی از قوی‌ترین سخنرانی‌های ایشان توصیف و تاکید کردند نصرالله تا زمان آتش‌بس در غزه به نبرد ادامه می‌دهد و تهدیدات اسرائیل و میانجی‌ها هیچ تاثیری بر وی ندارد.

11:17- حماس: گرسنگی جان هزاران کودک غزه را تهدید می‌کند

یک رهبر حماس با اشاره به اینکه تاکنون 40 کودک در غزه بر اثر گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده‌اند اعلام کرد در سایه جنایات شنیع اشغالگران، مردم غزه در میان یک تراژدی واقعی قرار دارند و جامعه جهانی باید اقدامی فوری برای توقف این روند انجام دهد.

10:45- هنیه: مقاومت ملت فلسطین همچنان مستحکم ایستاده است

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ایران تاکید کرد: برغم تداوم نسل‌کُشی رژیم صهیونستی مقاومت ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی ایستاده است.

10:40- انصارالله: عملیات‌ها ضد اشغالگران با شدت بیشتری ادامه دارد

یکی از مسئولان ارشد جنبش انصارالله با اشاره به اینکه عملیات‌های یمن برای حمایت از غزه در مرحله چهارم با شدت و سرعت بیشتری ادامه دارد تاکید کرد یمنی‌ها تحت تاثیر هیچ تهدیدی قرار نمی‌گیرند و این روند تا آتش‌بس کامل در غزه ادامه خواهد داشت.

10:31- تاکید باقری بر استفاده از ظرفیت‌ها جهت توقف نسل کشی در غزه

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در دیدار با وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد: شرایط منطقه‌ و منافع ملت‌های منطقه اقتضا می‌کند از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه و حمایت از مردم مظلوم غزه بهره برد.

10:22- یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و بازداشت فلسطینی‌ها

در جریان یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری درگیری شدیدی میان آنها با رزمندگان فلسطینی رخ داد و شماری از شهروندان فلسطینی از جمله یک کودکِ زخمی بازداشت شدند.

05:20- 2 شهید و 12 زخمی در بمباران یک خانه در غزه

در پی بمباران یک خانه مسکونی در منطقه «الحساینه» در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه، 2 زن شهید و 12 نفر دیگر زخمی شدند.

04:30-حمله هوایی رژیم اسرائیل به یک روستا در جنوب لبنان

شبکه المیادین از حمله هوایی ارتش اشغالگر به اطراف روستای «الخیام» در جنوب لبنان خبر داد.

01:30-عصبانیت نتانیاهو و گالانت از سخنگوی ارتش اسرائیل

شبکه 12 اسرائیل خبر داد که بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، از سخنان «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه «امکان نابودی حماس وجود ندارد» عصبانی هستند.

به گفته این شبکه، این دو مقام از «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش خواسته‌اند تا درباره سخنان هاگاری توضیح دهد.

00:15-تخریب بیش از 70 درصد شهر رفح

 «احمد صوفی» شهردار شهر «رفح» با اشاره به تخریب کامل محله «السعودی» در رفح گفت: «اشغالگران به‌طور سیستماتیک شهر رفح و اردوگاه‌های آن را تخریب می‌کنند که جدیدترین نمونه آن محله السعودی است».

او خبر داد که در پی بمباران و گلوله‌باران شدید، بیش از 70 درصد شهر رفح و زیرساخت‌های آن نابود شده است.

انتهای پیام/

نظر شما