شناسهٔ خبر: 67275947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تصویب طرح عملیات علیه حزب‌الله لبنان

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: تنش میان اسرائیل و حزب‌الله بالا گرفته است. یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل تهدید به "جنگ همه‌جانبه" کرد. ارتش اکنون طرح‌های عملیات برای حمله احتمالی به لبنان را تایید کرده است. 
پس از افزایش تنش‌ها با حزب‌الله، ارتش اسرائیل (IDF) طرح‌های عملیاتی برای حمله احتمالی به لبنان را تصویب کرد.
ارتش گفت: «در چارچوب ارزیابی وضعیت، طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان تایید و تصویب شده است. تصمیماتی برای افزایش بیشتر آمادگی عملیاتی نیروها در میدان گرفته شده است.» تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان اخیرا بالا گرفته است.
یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل نسبت به بالا گرفتن تنش در شمال کشور هشدار داد. او  در پلتفرم اکس (توییتر سابق) نوشت: «در یک جنگ همه‌جانبه، حزب الله نابود خواهد شد و لبنان ضربه سختی خواهد خورد.» کاتس تهدید کرد: «ما در یک قدمی تصمیم برای تغییر قواعد علیه حزب‌الله و لبنان هستیم.»
پیش از این، حزب‌الله لبنان عکس‌های هوایی خود از شمال اسرائیل را منتشر کرده بود. گفته می‌شود که این تصاویر بندر حیفا و دیگر مکان‌های استراتژیک مهم در این منطقه را نشان می‌دهد که توسط یک پهپاد گرفته شده است.
کاتس نوشت، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله به فیلمبرداری از بنادر حیفا می‌بالد و تهدید می‌کند که به آنها حمله خواهد کرد. وزیر امور خارجه تاکید کرد که این بنادر توسط شرکت‌های بین‌المللی از چین و هند اداره می‌شوند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز اخیرا تاکید کرده بود که در صورت لزوم، ارتش آماده عملیات فشرده در لبنان است.




 

برچسب‌ها:

نظر شما