شناسهٔ خبر: 67258312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ایرانسل بسته های پرحجم پیشنهادی را حذف کرد؛ دردسری بزرگ برای کاربران

صاحب‌خبر -

ظاهرا ایرانسل بسته های اینترنت پرحجم پیشنهادی را برای بسیاری از مشترکان خود حذف کرده و این باعث شده دردسرهایی برای کاربران ایجاد شود.

بسته های پرحجم اینترنت که اپراتورهای تلفن همراه در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهند، همیشه حواشی مخصوص خود را داشته‌اند و بارها شاهد حذف و بازگشت آنها بودیم. در اواخر پاییز و اوایل زمستان سال گذشته بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوز افزایش ۳۴ درصدی قیمت اینترنت را برای اپراتورهای تلفن همراه صادر کرد؛ به این شرط که اپراتورها، سرعت و کیفیت اینترنت همراه را بهبود ببخشند و بسته‌های متنوع را در اختیار کاربران قرار دهند. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم به اپراتورها دستور داد که حق ندارند هیچ‌یک از بسته‌های فعلی را حذف کنند.

اما پس از این اتفاقات، برخی از بسته های پرحجم اینترنتی از سبد محصولات اپراتورهای تلفن همراه حذف شدند. به‌عنوان مثال بسته‌های 30 گیگ تا 80 گیگ که پیش از آن به کاربران ارائه می‌شدند، دیگر در دسترس کاربران قرار نداشتند. البته در آن زمان هم بارها مسئولان این اخبار را تکذیب کرده بودند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد که امکان خرید بسته های پرحجم وجود نداشت. پس از آن، شورای رقابت رسما اعلام کرد که اپراتورها موظف هستند بسته های اینترنتی بلندمدت و پرحجم را در دسترس کاربران خود قرار دهند. بعد از مدتی، تعدادی از این بسته های بلندمدت و پرحجم بازگشتند و دوباره کاربران می‌توانستند آنها را خریداری کنند تا حداقل برای مدتی هم که شده، مشکلات آنها به پایان برسد.

حذف مجدد بسته های پرحجم پیشنهادی ایرانسل

با این حال، اکنون نیز دوباره به‌نظر می‌رسد اپراتور ایرانسل بسته های اینترنت پرحجم پیشنهادی را برای بسیاری از کاربران خود حذف کرده که این موضوع باعث شده دردسرهای زیادی برای عموم کاربران به‌وجود بیاید. هنوز هیچ اظهارنظر و خبر رسمی در این باره منتشر نشده و باید دید ایرانسل و مسئولان مربوطه،‌ از جمله وزارت ارتباطات، چه واکنشی به این اتفاق نشان می‌دهند. اما طبق بررسی‌های ما، در حال حاضر امکان خرید تعدادی از بسته های بلندمدت پیشنهادی و دارای حجم بالا در اپراتور ایرانسل وجود ندارد.

عدم ارائه بسته های پرحجم پیشنهادی باعث می‌شود کاربرانی که مصرف اینترنت زیادی دارند با دردسرهای زیادی مواجه شوند. این دسته از کاربران حالا مجبور می‌شوند بسته های معمولی و کم‌حجم‌تر را به دفعات خریداری کنند که این امر منجر به افزایش هزینه‌های کاربر خواهد شد. باید دید در روزهای آینده، چه واکنش‌هایی به این خبر نشان داده می‌شود، اما امیدواریم هر چه زودتر شاهد بازگشت این بسته های دارای حجم بالا به سبد محصولی ایرانسل باشیم. تجربه شما در این رابطه چیست و آیا شما هم برای تهیه بسته های بلندمدت و پرحجم با مشکل مواجه شده‌اید؟

همچنین بخوانید:
فعال سازی سیم کارت ایرانسل در یک دقیقه بسته مکالمه رایگان و ارزان ایرانسل {تنها روش واقعی} راهنمای فعال سازی و حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

نظر شما