شناسهٔ خبر: 67295869 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رقابت 2300 متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی / دانشگاه رضوی در مسیر تحول

آزمون مرحله کتبی تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علوم اسلامی رضوی، امروز جمعه 31 خرداد 1403 با رقابت 2هزار و328 متقاضی تحصیل حوزوی و دانشگاهی در این دانشگاه در 11 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

۲هزار و ۳۲۸ متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش بانوان و آقایان امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۳  در ۱۱ حوزه امتحانی در سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.
بنابر اعلام این دانشگاه، آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی امروز علاوه بر مشهد مقدس در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم، شیراز، نیشابور، کرمان، ساری، بیرجند و تربیت حیدریه برای متقاضیان سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن جهانگیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون در محل این دانشگاه در حرم مطهر رضوی گفت: این آزمون همچون سال های پیشین برای متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و طلاب سطح یک حوزه های علمیه در بخش بانوان و آقایان انجام می‌شود که در رده متقاضیان دیپلم، یک هزار و ۱۵۲ متقاضی و در رده متقاضیان حوزوی ۴۲۹ نفر شرکت کردند.

وی افزود: این آمار به تفکیک بانوان و آقایان متقاضی تحصیل در این دانشگاه به ترتیب ۲۵۶ نفر و ۲هزار و ۷۲ نفر است.

 وی اضافه کرد: ۴۸۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۶۳ متقاضی نیز در آزمون مقطع دکتری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دکتر جهانگیری همچنین درباره رشته های تحصیلی این دانشگاه گفت: شرکت کنندگان مقطع کارشناسی متقاضی تحصیل در ۸ رشته علوم قرآنی و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، حقوق، فلسفه و کلام اسلامی، جامعه شناسی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد و زبان و ادبیات عربی هستند و در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۱۲ رشته علوم قرآنی و حدیث، فقه ومبانی حقوق اسلامی، حقوق بین الملل، فلسفه و کلام اسلامی، علوم جزایی و جرم شناسی، حقوق خصوصی، زبان و ادبیات عربی و فارسی، تبلیغ و ارتباطات دینی، دانش اجتماعی مسلمین، تاریخ و تمدن ملل اسلامی و علوم اقتصادی و بانکداری اسلامی ارائه می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، متقاضیان شرکت در آزمون دکتری هم برای تحصیل در ۶ رشته علوم قرآنی و حدیث، حقوق گرایش خصوصی، حقوق بین الملل، حقوق کیفری و جرم شناسی، فقه ومبانی حقوق اسلامی(گرایش فقه جزایی) و فلسفه و کلام اسلامی به رقابت پرداختند.

دانشگاه رضوی در مسیر تحول
این خبر حاکی است، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون با اشاره به برگزاری آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: این دانشگاه توفیق داشته در عمر بیش از چهل ساله فعالیت های علمی خود، در گسترش فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه معارف و تعالیم گهربار حضرت عالم آل محمد علیه السلام در سطح ملی و بین المللی نقش بسزایی ایفا کند.

دکتر عبدالحمید طالبی با بیان این که این دانشگاه در بخش های علمی و تخصصی در مسیر تحول قرار گرفته است، یادآور شد: در این زمینه کارگروه های تحولی در این دانشگاه تشکیل شده و مواردی همچون پذیرش، رشته های تحصیلی و سایر فعالیت های علمی و پژوهشی را به عنوان رویکردهای تحولی در جهت پاسخ به نیازهای جامعه اسلامی در دستور کار خود دارند. 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به پیام مقام معظم رهبری به پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) (اردیبهشت۱۴۰۳) که فرمودند «ما به عنوان شیعه، به عنوان مجموعه‌ اهل تشیّع، یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمّه‌ خودمان را به دنیا معرفی کنیم» اشاره و تصریح کرد: از جمله ماموریت های دانشگاه علوم اسلامی رضوی، تحقق و عملیاتی سازی این تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه تولید دانش و تربیت نیروهای انسانی متخصص است که بتوانند این امر را در عرصه های ملی و بین المللی محقق سازند.

برچسب‌ها:

نظر شما