شناسهٔ خبر: 67386203 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

راه‌اندازی چهار مرکز ملی آفرینش فناوری، تاکنون

صاحب‌خبر -
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در سومین جلسه شورای راهبری کوانتوم از تسهیل فرآیند راه‌اندازی «مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی» خبر داد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، سومین جلسه شورای راهبری کوانتوم با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور برگزار شد؛ در این جلسه اعضای شورا گزارشی از فعالیت‌های‌ مجموعه های مربوطه در حوزه کوانتوم ارائه کردند .

همچنین دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های‌ ستاد، درخصوص آزمایشگاه‌های اقماری و پیشرفت مام فناوری‌های کوانتومی توضیحاتی ارائه کرد.

دهقانی طی سخنانی در این جلسه، از تخصیص اعتبار 700 میلیارد تومانی جهت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی خبر داد و اظهار کرد: در راستای توافقی که با ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم انجام شد، علاوه بر اعتبار 200 میلیارد تومانی که تا آخر این ماه اعطا خواهد شد حمایت 500 میلیارد تومانی دیگری نیز به‌عنوان کمک هزینه خرید تجهیزات خاص برای مام فناوری کوانتومی خواهیم داشت.

وی، تنظیم اساس‌نامه مام فناوری کوانتوم را در دستور کار قرار داد و تاکید کرد که در جلسه چهارم شورای راهبری کوانتوم اساسنامه مصوب ابلاغ خواهد شد.

دهقانی ضمن اشاره به اینکه، بودجه معاونت علمی و فناوری در سال 1403 به لطف رییس جمهور شهید رشدی حدودا شش برابری را تجربه کرده است؛ عنوان کرد: خوشبختانه تا به امروز سازمان برنامه و بودجه نیز همکاری های لازم را انجام داده است و در همین راستا ما باید امسال در حوزه‌هایی نظیر هوش‌مصنوعی، کوانتوم و زیست فناوری شاهد دستاوردهای چشم‌گیری باشیم.

افتتاح چهار مام فناوری

در ادامه حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از رونمایی چهار نشنال لب خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه امسال برای نخستین بار در برنامه توسعه‌‌ کشور، از شش حوزه فناورانه نام برده شده است؛ ما با قوت تمام این کار را جلو بردیم و تا به امروز چهار مام را افتتاح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین و بزرگ‌ترین مام فناوری به لطف معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در آستانه عید سعید غدیر در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما