شناسهٔ خبر: 67293839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری روز جمعه در مشهد و همزمان ۱۰ شهر دیگر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: ۲ هزار و ۳۲۸ نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند که ۲۵۶ نفر آنها از بانوان و بقیه از مردان هستند.

حجت الاسلام محسن جهانگیری افزود:در آزمون امروز هزار و ۵۸۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۴۸۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۶۳ نفر هم در مقطع دکتری با هم رقابت کردند.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی هم به خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این ۴۰ سال تلاش کرده است فرهنگ و معارف و علوم رضوی در سطوح ملی و بین‌المللی گسترش دهد.

آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد

عبدالحمید طالبی افزود: با کارگروه‌های تحولی که رییس دانشگاه ایجاد کرده اند در رشته های تحصیلی و همچنین در شیوه پذیرش دانشگاه بازنگری خواهد شد تا طبق فرموده مقام معظم رهبری در پیام به پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در معرفی ائمه به غیرشیعیان و شیعیان بتوانیم بیشتر کارکنیم و به زبان روز و مناسب اقتضائات بتوانیم فرمایش رهبری در حوزه تولید دانش و تربیت نیروهای انسانی را عملی کنیم.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی است و دانشجویان آن علاوه بر فراگرفتن دروس حوزوی، در یکی از رشته‌های علوم انسانی به تحصیل می‌پردازند.

این دانشگاه دارای سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که هم اکنون ۲۶ رشته تحصیلی در هر سه مقطع آموزش داده می شود و برخی از این رشته ها عبارتند از:علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی،تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، علوم حدیث، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، حقوق، تاریخ اسلام، اقتصاد، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل، فقه جزایی، دانش اجتماعی مسلمین، علوم اقتصادی - بانکداری اسلامی، عرفان و حکمت اسلامی، حکمت اشراق و فقه و حقوق وقف.

نظر شما