شناسهٔ خبر: 67258283 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المیادین بررسی کرد؛

سه هدف احتمالی ویدئوی «هدهد» چیست؟

تهران- ایرنا- شبکه خبری المیادین گزارش داد که ویدئوی منتشر شده از سوی حزب الله درباره پهپاد «هدهد» و اطلاعات جمع آوری شده از سوی آن سه هدف را دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین امروز چهارشنبه در مطلب تحلیلی خود با عنوان «سه هدف احتمالی ویدئوی هدهد چیست؟»، گفت: پس از اینکه مقاومت اسلامی لبنان، صحنه هایی از اطلاعات جمع آوری شده از مراکز اسرائیلی در داخل فلسطین اشغالی را به نمایش گذاشت، برخی منابع به المیادین اعلام کردند که هدهد مقاومت بر فراز مراکز حساس و نه فقط پایگاه نظامی حیفا، به پرواز درآمده است.

این منابع بیان کردند: یکی از مکان هایی که هدهد از آن تصویربرداری کرده، مرکز نظامی صنایع وابسته به شرکت تسلیحاتی رافائل است که منطقه ای به شدت حفاظت شده محسوب می شود و شرکت ها و مراکز دست اندرکار تصاویر هوایی و ماهواره ای، حق انتشار عکس از این منطقه را طبق درخواست اسرائیل با توجه به حساسیت آن ندارند.

منابع یادشده اضافه کردند: این ویدئو بیانگر سه هدف احتمالی شامل نظامی، غیرنظامی و راهبردی است. نظامی شامل مجتمع صنایع نظامی و پایگاه نظامی حیفا. غیرنظامی شامل منطقه الکریوت و راهبردی شامل بندر حیفا و تاسیسات موجود در آن است.

درباره اهداف سه گانه احتمالی این منابع افزودند که این موازنه سه گانه (بین اهداف)، بازدارندگی ایجاد می کند و هریک از ابعاد موازنه مربوط به نوع خاصی از اهدافی است که رژیم اسرائیل می‌تواند در هر رویارویی با لبنان هدف قرار دهد.

این منابع با اشاره به پیام متقابل حزب الله به رژیم صهیونیستی گفتند: حزب الله خواست که بگوید نظامی در برابر نظامی، غیرنظامی در برابر غیرنظامی و نیز راهبردی در برابر راهبردی است. موشکی که در کنار لیست مشخصات بندر حیفا به تصویر کشیده شده ، به رنگ قرمز است که این گواهی بر این است که حزب الله با جدیت بسیاری بالاتری در هدف گیری با آن برخورد می کند. موشک کشیده شده در کنار لیست مشخصات هدف نشان دهنده یک موشک دقیق است و این پیامی است که حزب الله به دنبال رساندن آن است.

منابع مذکور همچنین بیان کردند: این ویدئو حلقه اول است و حلقه های بعدی نمایانگر مناطقی است که پهپاد شناسایی مقاومت در لبنان به آنجا رسیده است. پایان این ویدئو با عبارت( والطیر صافات) است که مفهومش این است که پهپادهای حزب الله همچنان در آسمان فلسطین به پرواز درآمده و ماموریت های شناسایی مورد نظر را انجام می دهند.

این منابع درباره زمان به نمایش درآمدن این پهپاد نیز اعلام کردند که این مرتبط به سفر «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به لبنان در چارچوب ماموریت اسرائیلی اوست هرچند که شکل و شمایل آن میانجی گری باشد.

نظر شما