شناسهٔ خبر: 67258224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کمک ۷۰ میلیارد ریالی هلال‌احمر زنجان به بیماران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طی سال‌جاری ۷۰ میلیارد ریال کمک مالی با مشارکت خیران در حوزه درمان و توان بخشی صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: زنجان به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی در گذرگاه شمال‌غرب کشور قرار دارد و با هفت استان کشور همسایه است که حساسیت بالاتری به‌ویژه درباره ایجاد پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه برای پاسخگویی مناسب در حوادث، به‌روز بودن تجهیزات و آمادگی نیروی انسانی از مولف‌های مهم است، گفت: علاوه‌بر آن وجود پایگاه‌های امداد و نجات در جاده‌های استان نیز از ابزارهای کمک در این حوادث هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری سه پایگاه امدادونجات جاده‌ای استان به بهره‌برداری برسد، اضافه کرد: دو پایگاه دیگر نیز سال بعد راه‌اندازی خواهد شد که در حوزه حوادث و سوانح کاری بسیار ارزشمند است.

هاشمی افزود: برای تکمیل این پایگاه‌ها ۵۰ میلیارد ریال آورده استان و ۱۵۰ میلیارد ریال آورده جمعیت هلال‌احمر است که امیدواریم با مساعدت‌های بیشتر استانی و ملی، این تعداد پایگاه‌های امدادونجات هرچه سریع‌تر در سطح استان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه با افزایش تعداد پایگاه‌ها زمان رسیدن به صحنه‌های حوادث برای امدادرسانی کاهش پیدا می‌کند و شمار جان باختگان سوانح رانندگی نیز به‌طور چشم‌گیری کم می‌شود، اضافه کرد: وجود این پایگاه‌ها موجب ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای شده است، از همین رو گسترش و تجهیز هرچه بیشتر این پایگاه‌ها با حمایت دستگاه‌ها و مسؤولان، چشم‌انداز روشنی را در کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای ترسیم می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از عضوگیری مستمر هلال‌احمر برای استفاده از ظرفیت جوانان داوطلب خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۸ هزار جوان در این جمعیت سازماندهی شده‌اند که در بخش‌های مختلف به‌ویژه امور عام‌المنفعه با هلال‌احمر همکاری می‌کنند.

هاشمی گفت: در حوزه کمک به بیماران نیز هلال‌احمر فعالیت خوبی دارد و طی سال‌جاری ۷۰ میلیارد ریال کمک مالی با مشارکت خیران در حوزه درمان و توان بخشی صورت گرفت که نقش مؤثری در کاهش آلام نیازمندان و مددجویان استان ایفا کرده است.

وی از دریافت مجوز تأمین و توزیع داروهای خاص و شیمی درمانی در کمیسیون ماده ۲۰ معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد و گفت: در نخستین مرحله یک قلم از داروهای خاص شیمی درمانی توسط داروخانه هلال‌احمر زنجان تهیه شده است.

نظر شما