شناسهٔ خبر: 67258174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آقای پزشکیان! تکبر در برابر متکبر عین تواضع است

با تمام شدن مناظره‌ی اول بیت الغزل بسیاری از دلسوزان و دوستداران مسعود پزشکیان این بود ایشان باید جدی تر و محکم تر، سخن می گفت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

احسان حدیدی در انصاف نیوز نوشت:

امام علی علیه السّلام فرمودند:

التَّکَبُرُ علی المتکبِّرِ هُوَ التّواضُعِ بِعَیْنِهِ.

تکبر در برابر شخص متکبر عین تواضع است.

نهج البلاغه، حکمت ۴۱۰

با تمام شدن مناظره‌ی اول بیت الغزل بسیاری از دلسوزان و دوستداران مسعود پزشکیان این بود ایشان باید جدی‌تر و محکم تر، سخن می‌گفت.

اینکه کاندیدایی که با سابقه‌ی امضا کردن نامه‌ی مخالفت با واردات واکسن را دارد، ادعای حل کردن این مسئله را داشته باشد از اعجاز روزگار است که پزشکیان از کنار آن گذشت.

با توجه به آگاهی و تسلط پزشکیان به این حوزه، انتظار می‌رفت گوینده را به چالش می‌کشید.

چه در مسائل قرارداد چین و شهرداری هم انتظار بیشتری می‌رفت که در همان فرصت دورِ اول مناظره وارد بحث می‌شد و کار را تمام می‌کرد.

جالب است این افراد همیشه داد احترام به شورای نگهبان و تصمیماتش را سر می‌دهند، اما جلوی دوربین و در برابر مردم می‌گوید شما چگونه کاندیدا شدید!

فارغ از اینکه چگونه تایید صلاحیت شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد، اما اینجا نباید سکوت می‌شد و این بی احترامی و اهانت به فردی که تا الان مورد حمایت بخشی از جامعه شده و میلیون‌ها نفر به او امید بستند، بی جواب می‌ماند.

اینجا بحث شخصی مسعود پزشکیان نیست، بحث امید و اعتمادی است که ملتی می‌خواهند به او داشته باشد و او را منتخب و امین خود دانند.

درباره آقای قالیباف ضمن تکریم آن احترام صورت گرفته در جلسه، ولی باید به این کاندیدای انقلابی که می‌گفت رفع تحریم لازم است، یادآور می‌شد که قانون راهبرد هسته‌ای از دستاورد‌های شماست که رفع تحریم را قفل کرد.

باور نویسنده مانند بسیاری بر این نیست که مسعود پزشکیان ضعیف حاضر نشده که در دفعاتی هم حاضرجوابی لازمه را داشته است، اما آنگونه که طیف مردد در رای دادن منتظر بودند سخنانی را بشنوند که مجاب و قانع شوند، در مناظره حاضر نشد.

همگان می‌دانند وضعیت فعلی محصول دیدگاه‌های افرادی مانند زاکانی است که در همین مناظره می‌گوید مردم الان در تنگنا و فشار هستند، اما دقایقی بعد می‌گوید مردم سکته می‌کنند که به دهه نود برگردند!

بله دعوا و درگیری در زمانه‌ی انجام امور اگر به قفل شدن پیشرفت منتج شود، پذیرفته نیست، لکن در زمان توصیف و بیان مشکلات و گرفتاری‌ها باید از شفافیت دیدگاه‌ها و سنجش آن‌ها مبنی بر صداقت و تجربه استقبال کرد. نه اینکه پرهیز شود که گوینده‌ای احساس تکبر و غرور نداشته باشد و دیگران را به استهزاء و ریشخند بگیرد.

منبع: انصاف نیوز 

نظر شما