شناسهٔ خبر: 67258107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

لایحه پشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در سطح کشور با حضور وزیر نفت می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی از لحظاتی قبل به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

هفتمین جلسه علنی مجلس دوازدهم شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه، به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس و با حضور ۲۲۳ تن از نمایندگان آغاز شد که روح‌الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه دستورکار نمایندگان در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش اوجی درباره بنزین و گازوئیل به نمایندگان

بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور به تفکیک پالایشگاه‌ها و برنامه وزارت نفت برای کاهش هدررفت سوخت و پالایش تولید و مصرف در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

-گزارش جواد اوجی وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور به تفکیک پالایشگاه‌ها و برنامه وزارت نفت برای کاهش هدررفت سوخت و پالایش تولید و مصرف.

همچنین عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

۱-عباس بیگدلی

۲-علی جعفری

۳-سلمان زارع

۴-فرامرز شهسواری

۵-حسین عبدلی

۶-ابراهیم فهیمی

۷-نبی الله محمدی

حسین‌زاده: برای مقابله با قاچاق بنزین چاره‌اندیشی شود

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور خطاب به اوجی گفت: در حال حاضر در میادین مشترک از کشورها عقب افتاده‌ایم و میزان برداشت‌ ما کمتر است، برای جبران عقب‌ماندگی در برداشت‌ها از میادین مشترک چه اقدامی انجام دادید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بنزین تصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم که این میزان امسال به ۶ میلیارد دلار رسید. این امکان وجود دارد که واردات بنزین در سال بعد به ۹ میلیارد دلار و در سال‌های بعدتر به ۱۲ میلیارد دلار برسد. برای مقابله با روند صعودی واردات بنزین چه کردید؟

حسین‌زاده با انتقاد از قاچاق بنزین گفت: شاهد قاچاق بسیار شدید بنزین هستیم اگر قرار باشد بدون برنامه بنزین وارد کنیم و بعد قاچاق شود، روند توسعه متوقف می‌شود.

نماینده نقده و اشنویه در پایان اظهار کرد: پتروپالایش‌ها ظرفیت تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین را دارند چرا استفاده نمی‌کنید؟

نمایندگان مجلس: وزارت نفت برای استخراج از میادین مشترک فعال‌تر باشد

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم افزایش برداشت ایران در میادین مشترک، خواستار بررسی گلایه‌ها از کیفیت سوخت در کشور شدند.

ابراهیم رضایی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور گفت: کار عملیاتی خاصی در پارس جنوبی نشده است.

رضایی: چرا درخواست کار عملیاتی خاصی نشده است

وی با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: وزارت نفت برای بهینه سازی و سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی واقعی در صنعت نفت در برنامه هفتم توسعه مکلف شده است اما چه کاری کرده است؟

نماینده دشتستان با اشاره به میدان مشترک ایران و عربستان اظهار کرد: علی‌رغم قول وزیر نفت در کمیسیون انرژی ما نتوانسته‌ایم از میدان مشترک‌مان با عربستان سعودی به خوبی بهره‌برداری کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ظلمی در حق نیروهای شرکتی پیمانکاری و قرارداد مستقیم در صنعت برق می‌شود، تصریح کرد: وزارت نفت مسئولیت‌های اجتماعی‌اش را به ویژه در استان‌های نفت‌خیز انجام نمی‌دهد.

رضایی در پایان از وزیر نفت خواست که درباره اختلاف‌ نظرش با رئیس جمهور شهید توضیحاتی ارائه کند.

عثمانی: وزارت نفت برای برداشت از استخراج از میادین مشترک چه کرده است؟

محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پس از بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا سه میلیارد دلار در سال صادرات بنزین داشتیم که این در سال ۱۴۰۲ تراز نیست و ما روزانه ۱۵ میلیون لیتر کسری داریم. این در شرایطی است که هزینه سالانه آن چهار میلیارد دلار است به عبارت دیگر مصرف و تولید تراز نیست.

وی اظهار کرد: درباره برداشت از میادین مشترک با کشورهای همسایه مثل قطر چه کردید؟ آنها چندین برابر از میادین مشترک استخراج می‌کنند و ما به اندازه آنها استخراج نداریم.

عثمانی همچنین بر لزوم گازرسانی شهرهای کشور تاکید کرد.

بخشایش: چرا وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش عمل نمی‌کند

احمد بخشایش نماینده اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت استخدام ‌های وزارت نفت، این موضوع را باعث آنچه فراری دادن نخبگان دانست، ذکر کرد.

وی اظهار کرد: چرا وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش در برابر مناطق کم برخوردار عمل نمی‌کند.

مرادی: گلایه‌مندی‌هایی از کیفیت سوخت وجود دارد

سالار مرادی نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در حالی درباره افزایش سه برابری صادرات نفت سخن می‌گوید که معلوم نیست این فروش بیشتر نفت کجا هزینه شده است.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی تصریح کرد: گلایه‌های زیادی از کیفیت سوخت به خصوص بنزین وجود دارد که باید وزارت نفت برنامه‌ای برای ارزیابی کیفیت سوخت داشته باشد.

بهادری جهرمی: لایحه پشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو تصویب شد

سخنگوی دولت اعلام کرد که در جلسه امروز هیئت دولت لایحه پشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو تصویب شد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز به ریاست سرپرست ریاست جمهور برگزار شد و مصوبات متعددی به تصویب رسید، گفت: لایحه موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا به تصویب رسید.

سخنگوی دولت افزود: لایحه پشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو تصویب شد. مصوبه‌ای بر اصلاح مقررات مربوط به تابعیت انجام شد تا تسهیل گری در این زمینه انجام شود و از اتباع کشور حمایت صورت پذیرد.

افزایش ۲۰ درصدی سرعت اینترنت از دی ماه سال گذشته

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کردکه از دی ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد سرعت اینترنت افزایش داشته است. عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کارهای بزرگی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی انجام شده است. توسعه نسل پنجم تلفن همراه را شروع کردیم و از ۱۰ به نزدیک ۲ هزار سایت رسیده‌ایم. ظرفیت شبکه انتقال و آی پی دو برابر شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت اینترنت بین الملل دو برابر شده و دو برابر نیاز کشور اینترنت داریم و اگر قطعی انجام شود، اینترنت دچار اخلال نمی‌شود. براساس گزارش های بین اللملی و گزارش های خودمان، سرعت اینترنت ثابت و همراه رو به افزایش بوده است. بیش از ۶۰ درصد سرعت اینترنت افزایش یافته و از دی ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد سرعت اینترنت  افزایش داشته است.

اسماعیلی: تعداد سینماها و فروش سینما رشدی قابل توجه داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که در این دولت تعداد سینماها و فروش سینما رشد قابل توجهی داشت.

اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه دوره پرشکوه از رونق فرهنگی داشتیم، یادآورشد که در دولت سیزدهم تعداد سینماها و فروش سینما رشدی قابل توجه داشت. بنیاد صنایع فرهنگی را تاسیس کردیم.

انتهای‌پیام/

نظر شما