شناسهٔ خبر: 67259683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل

نمایندگان مجلس: وزارت نفت برای استخراج از میادین مشترک فعال‌تر باشد

منیرسادات سیدرضا

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم افزایش برداشت ایران در میادین مشترک، خواستار بررسی گلایه‌ها از کیفیت سوخت در کشور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور گفت: کار عملیاتی خاصی در پارس جنوبی نشده است.

رضایی: چرا درخواست کار عملیاتی خاصی نشده است

وی با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: وزارت نفت برای بهینه سازی و سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی واقعی در صنعت نفت در برنامه هفتم توسعه مکلف شده است اما چه کاری کرده است؟

نماینده دشتستان با اشاره به میدان مشترک ایران و عربستان اظهار کرد: علی‌رغم قول وزیر نفت در کمیسیون انرژی ما نتوانسته‌ایم از میدان مشترک‌مان با عربستان سعودی به خوبی بهره‌برداری کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ظلمی در حق نیروهای شرکتی پیمانکاری و قرارداد مستقیم در صنعت برق می‌شود، تصریح کرد: وزارت نفت مسئولیت‌های اجتماعی‌اش را به ویژه در استان‌های نفت‌خیز انجام نمی‌دهد.

رضایی در پایان از وزیر نفت خواست که درباره اختلاف‌ نظرش با رئیس جمهور شهید توضیحاتی ارائه کند.

عثمانی: وزارت نفت برای برداشت از استخراج از میادین مشترک چه کرده است؟

محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پس از بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا سه میلیارد دلار در سال صادرات بنزین داشتیم که این در سال ۱۴۰۲ تراز نیست و ما روزانه ۱۵ میلیون لیتر کسری داریم. این در شرایطی است که هزینه سالانه آن چهار میلیارد دلار است به عبارت دیگر مصرف و تولید تراز نیست.

وی اظهار کرد: درباره برداشت از میادین مشترک با کشورهای همسایه مثل قطر چه کردید؟ آنها چندین برابر از میادین مشترک استخراج می‌کنند و ما به اندازه آنها استخراج نداریم.

عثمانی همچنین بر لزوم گازرسانی شهرهای کشور تاکید کرد.

بخشایش: چرا وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش عمل نمی‌کند

احمد بخشایش نماینده اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت استخدام ‌های وزارت نفت، این موضوع را باعث آنچه فراری دادن نخبگان دانست، ذکر کرد.

وی اظهار کرد: چرا وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش در برابر مناطق کم برخوردار عمل نمی‌کند.

مرادی: گلایه‌مندی‌هایی از کیفیت سوخت وجود دارد

سالار مرادی نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در حالی درباره افزایش سه برابری صادرات نفت سخن می‌گوید که معلوم نیست این فروش بیشتر نفت کجا هزینه شده است.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی تصریح کرد: گلایه‌های زیادی از کیفیت سوخت به خصوص بنزین وجود دارد که باید وزارت نفت برنامه‌ای برای ارزیابی کیفیت سوخت داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما