شناسهٔ خبر: 67258031 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

درباره سیستم خودشارژی در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید چه می‌دانید؟

شما قادر هستید به سادگی و از طریق مانیتور خودرو، سیستم خودشارژ شوندگی را به نحوی مدیریت کنید که خودرو با اتکا به موتور بنزینی و سیستم بازیابی انرژی مانند یک خودرو هیبرید معمولی به راه خود ادامه دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سیستم بازیابی انرژی یا سیستم خودشارژ شوندگی یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های خودرو هیبرید و پلاگین هیبرید به شمار می‌رود که قادر است انرژی تولید شده توسط موتور بنزینی یا انرژی آزاد شده از طریق ترمز کردن را در باتری لیتیومی خودروهای انرژی نو ذخیره نماید و مجددا برای استفاده به کار گیرد.

یکی از برتری‌های بارز خودروهای پلاگین هیبرید، امکان استفاده از شارژر برای شارژ خودرو از طریق درگاه موجود برای اتصال برق شهری به باتری لیتیومی است که در حالت بیشینه، امکان رانندگی کاملا الکتریکی تا محدوده ۸۰ کیلومتر را در اختیار شما می‌گذارد اما اگر به علت سفرهای خارج از شهر یا هر دلیلی امکان استفاده از درگاه شارژ را ندارید، جای نگرانی نیست.

شما قادر هستید به سادگی و از طریق مانیتور خودرو، سیستم خودشارژ شوندگی را به نحوی مدیریت کنید که خودرو با اتکا به موتور بنزینی و سیستم بازیابی  انرژی مانند یک خودرو هیبرید معمولی به راه خود ادامه دهید.

درباره سیستم خودشارژی در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید چه می‌دانید؟

بازیابی انرژی در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

برای آگاهی از نحوه مدیریت انرژی در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، روی مانیتور ۲۴.۶ اینچی به قسمت هیبرید پاور (Hybrid power) می‌روید. در این قسمت دو حالت Battery mode, Automatic mode,  وجود دارد که در ادامه آشنا می‌شوید:

  • حالت باتری (Battery mode)

این در این قسمت دو گزینه بازیابی اجباری انرژی  (Force Power)و بازیابی هوشمند انرژی  (Battery retention)وجود دارد که بسته به هر وضعیت چگونگی خودشارژی را تعیین می‌کند که آیا شارژ شدن باتری از طریق موتور بنزینی در اولویت قرار دارد یا خیر.

  1. بازیابی اجباری انرژی  (Force Power)

با انتخاب این حالت، شارژ باتری توسط موتور بنزینی در اولویت قرار دارد و موتور بخشی از انرژی خود را در حین توقف یا حرکت به باتری منتقل می‌نماید و باتری با سرعت بالاتری به میزان تعیین شده در تنظیمات شارژ می‌شود. این حالت عمدتا در سرعت‌های بالا یا در مسیرهای کوهستانی یا مسافت‌های طولانی استفاده می‌شود.

  1. بازیابی هوشمند انرژی  (Battery retention)

در این شرایط بسته به نحوه رانندگی شما باتری شارژ می‌شود و فرآیند خودشارژی به صورت خودکار انجام خواهد شد. خودرو با در نظر گرفتن وضعیت رانندگی، باتری را به صورت هوشمند به میزان تعیین شده در تنظیمات شارژ می‌کند.

  • حالت خودکار  (Automatic mode)

اگر از تنظیمات دستی در قسمت حالت باتری صرف نظر کنیم، حالت خودکار دومین گزینه پیش روی شماست که به صورت خودکار و براساس سناریوهای مختلف باتری را شارژ می‌کند. معمولا مناسب شرایط ترافیکی یا دائما در حال تغییر است.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید با بهره بردن از تکنولوژی روز دنیا و بهره‌مندی از تکنولوژی پلاگین هیبرید از مزیت ویژه خودروهای برقی و هیبرید برخوردار است و می‌تواند تا ۷۵ کیلومتر به صورت کاملا برقی و یا ۹۵۰ کیلومتر به صورت ترکیبی با استفاده از باک بنزین پر و باطری برقی کامل پیش برود.

فونیکس NEV با مونتاژ اولین خودرو پلاگین هیبرید در ایران، اولین قدم‌ها را برای تحول در صنعت حمل و نقل برداشت و با فراهم کردن شبکه فروش و خدمات پس از فروش گسترده، به دنبال فراهم کردن یک ارتباط دو طرفه آسان با مشتریان برای بهره‌مندی از مزیت‌های پرشمار خودروهای انرژی نو است که در سراسر جهان و کشورهای توسعه یافته گسترش پیدا کرده است.

نظر شما