شناسهٔ خبر: 67258018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش بهره وری تولید با هوشمندسازی صنایع غذایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اهمیت هوشمندسازی صنایع غذایی و نصب سیستم اسپُتیک در واحد‌های تولیدی، گفت: استفاده از این سیستم، باعث کاهش ضایعات و افزایش بهره وری در واحد‌های تولیدی است.

صاحب‌خبر -

افزایش بهره وری تولید با هوشمندسازی صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مجتبی دهقان پور در بازدید از صنایع غذایی مرودشت بیان کرد: افزایش ماندگاری محصول تولیدی، افزایش صادرات و کاهش هزینه‌های حمل و نقل از دیگر مزایای بکارگیری سیستم اسپُتیک در صنایع غذایی است.
به گفته وی شرکت صنایع غذایی تک میوه که در زمینه تولید و صادرات رب گوجه فرنگی و انواع شوریجات و ترشیجات فعالیت می‌کند، با طراحی و ساخت این دستگاه به روش مهندسی معکوس موفق، همه مراحل تولید و بسته بندی رب گوجه فرنگی به صورت کاملا بهداشتی رب گوجه فرنگی انجام می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این ماشین هوشمند توسط مالک کارخانه ساخته شده است، افزود: طراحی و ساخت این دستگاه حدود ۹۰ میلیارد ریال هزینه داشته است و میزان تولید رب گوجه فرنگی با استفاده از این دستگاه ۲ تن در ساعت است.
دهقان پور تصریح کرد: محصول تولیدی به کشور‌های روسیه، رومانی، بلغارستان، عمان، دبی و ترکیه صادر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: چالش‌های صنایع غذایی در استان فارس نقدینگی و سرمایه در گردش، هزینه بالای انرژی و ارزش افزوده تولیدات است که امیدواریم تمهیداتی در زمینه مشوق‌های مالیاتی برای بهتر شدن وضعیت تولید و افزایش بهره وری در این زمینه در نظر گرفته شود.
شرکت تک میوه در شهرستان مرودشت با اشتغالزایی ۳۶ نفر و با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن رب گوجه فرنگی و حدود ۸۰۰ تن انواع شوریجات و ترشیجات، بیش از ۱۸ نوع محصول متنوع تولید و علاوه بر بازار داخلی به کشور‌های بلاروس، روسیه، بلغارستان، کانادا، استرالیا و کشور‌های حوزه خلیج فارس، صادر می‌کند.
شرکت شاپرک شهر داریوش در شهرستان مرودشت از دیگر واحد‌هایی بود که مورد بازدید مسئولین قرار گرفت.
این شرکت تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۱۴۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۸۰ هزار تن رب گوجه فرنگی نقش بسزایی در کاهش ضایعات گوجه فرنگی، تنظیم بازار مصرف و صادرات این محصول دارد.
شرکت مذکور به ۲۳ کشور از جمله عمان، ارمنستان، روسیه و... صادرات دارد که این موضوع در ارز آوری، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، اشتغال پایدار و جلوگیری از خروج ماده خام تاثیرگذار است.

نظر شما