شناسهٔ خبر: 67259147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

هوشمندسازی افزایش بهره‌‍وری در صنایع غذایی را به همراه دارد هوشمندسازی افزایش بهره‌‍وری در صنایع غذایی را به همراه دارد

مجتبی دهقان پور در بازدیدی که به همراه کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع غذایی وزارت جهاد کشاورزی از یک واحد صنایع غذایی شهرستان مرودشت داشت، گفت: افزایش ماندگاری محصول تولیدی، افزایش صادرات و کاهش هزینه های حمل و نقل از دیگر مزایای به کارگیری سیستم اسپُتیک در صنایع غذایی است. به

صاحب‌خبر -

مجتبی دهقان پور در بازدیدی که به همراه کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع غذایی وزارت جهاد کشاورزی از یک واحد صنایع غذایی شهرستان مرودشت داشت، گفت: افزایش ماندگاری محصول تولیدی، افزایش صادرات و کاهش هزینه های حمل و نقل از دیگر مزایای به کارگیری سیستم اسپُتیک در صنایع غذایی است.

به گفته وی این شرکت صنایع غذایی با طراحی و ساخت سیستم اسپتیک به روش مهندسی معکوس موفق، تمام مراحل تولید و بسته بندی رب گوجه فرنگی به صورت کاملا بهداشتی رب گوجه فرنگی انجام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این ماشین هوشمند توسط مالک کارخانه ساخته شده است، افزود: طراحی و ساخت این دستگاه مبلغی حدود ۹۰ میلیارد ریال هزینه داشته است و میزان تولید رب گوجه فرنگی با استفاده از این دستگاه ۲ تن در ساعت است.

دهقان پور خاطرنشان کرد: محصول تولیدی به کشورهای روسیه، رومانی، بلغارستان، عمان، دبی و ترکیه صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: چالش های صنایع غذایی در استان فارس نقدینگی و سرمایه در گردش، هزینه بالای انرژی و ارزش افزوده تولیدات است که امیدواریم تمهیداتی در زمینه مشوق های مالیاتی برای بهتر شدن وضعیت تولید و افزایش بهره وری در این زمینه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما