شناسهٔ خبر: 67257705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات جابجایی عوارضی تهران - قم

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب جزئیات جابجایی عوارضی تهران - قم را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در رابطه با تغییر عوارضی تهران - قم که در مجاورت شهر آفتاب قرار دارد، اظهار کرد: در ابتدای دوره اخیر مدیریت شهری جلساتی درخصوص جمع‌آوری این عوارضی گذاشته شد و از فرمانداری و تمام ارگان‌های مرتبط کمک خواستیم.

وی افزود: تمام ارگان‌ها معتقد هستند که عوارضی قم قدیمی شده و در ورودی شهر تهران بدقواره است، چه بسا که باید اصلاح و یا تعمیر شود و شرایط آن تغییر کند.

تقدسی‌نژاد با اشاره به اینکه این عوارضی ترافیک ناخواسته‌ای را به ویژه در آخر هفته‌ها هم ایجاد می‌کند، گفت: در زمان برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب عملا به حجم ترافیک اضافه می‌شود. براساس پیگیری‌هایی که در خصوص جمع‌آوری عوارضی انجام دادیم، استانداری موافقت خود را اعلام کرد؛ اما از آنجایی که این امر در حوزه عملکردی وزارت راه است، بابت آن با وزیر راه نیز مکاتباتی را انجام دادیم و ایشان نیز موافقت خود را برای جابجایی عوارضی اعلام کرد.

وی افزود: در خصوص جابجایی عوارضی با ۲ مشکل هزینه برای جابجایی و ساخت عوارضی جدید و محدودیت مکان به علت قرارگیری مترو در کنار اتوبان مواجه هستیم. در رابطه با محدودیت مکان، یک الی دو مکان را پیشنهاد دادیم. هزینه نیز که خارج از اعتبارات مصوب است، باید در ردیف اعتبارات شهرداری قرار گیرد و متولی مشخص شود که این امر را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در ادامه با تاکید بر اینکه جابجایی این عوارضی جزو اولویت‌های محدوده ورودی شهر تهران است، اظهار داشت: جابجایی عوارضی قم به لحاظ اساسنامه خارج از اختیارات نمایشگاه شهر آفتاب است، با این حال در حد وسع خود پیگیری و مکاتبات لازم را انجام دادیم.

تقدسی‌نژاد در پایان با تاکید بر اینکه بنا بر این است که یک سردر ورودی با طراحی ایرانی - اسلامی مشابه دروازه قرآن جای عوارضی قم ساخته شود، مطرح کرد: ما پیشنهاد دادیم که این سردر پس از فرودگاه امام (ره) و یا نزدیک این فرودگاه ساخته شود تا از بار ترافیکی که برای شهر آفتاب ایجاد می‌شود، کم شود.

نظر شما