شناسهٔ خبر: 67257659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: طرح آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا به میزان ۶۰ میلیون متر مکعب هم اکنون با ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

صاحب‌خبر -

منصور ستوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش در برداشت از منابع آب زیرزمینی است که در این سال‌های گذشته با افت کمی و کیفی همراه بود.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای قزوین شامل ۲۳۰ کیلومتر خط لوله آبرسانی، ۹۰ کیلومتر خط انتقال آبرسانی به روستاها، احداث تصفیه خانه آب شرب به ظرفیت سه متر مکعب بر ثانیه، احداث ۲ مخزن تعادل و مخازن ایستگاه پمپاژ است.

ستوده با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز طرح ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برآورده شده است، ادامه داد: اعتبار سال ۱۴۰۲ برای این طرح به میزان یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال بوده که ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده و همچنین اعتبار سال گذشته نیز ۲ هزار میلیارد ریال بود که یک هزار میلیارد ریال تخصیص داده شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای قزوین دارای طرح‌های زیر است که مهم ترین آن تامین مالی، احداث، بهره برداری و انتقال تاسیسات تصفیه خانه آب شرب قزوین از طالقان به روش BOT است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: اجرای ۱۷.۵ کیلومتر خط انتقال آبرسانی به شهرستان آبیک و همچنین آزادسازی و تسطیح ۱۰ کیلومتر از فاز دوم طرح برای آبرسانی به مهرگان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

نظر شما