شناسهٔ خبر: 67257656 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی راویان غدیر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره راویان غدیر همراه با قدردانی از برگزیدگان این رقابت استانی خبر داد. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره راویان غدیر همراه با قدردانی از برگزیدگان این رقابت استانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی راویان غدیر در چهار تیرماه سال جاری در مجتمع کانون استان قزوین برگزار می‌شود.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون استان قزوین با بیان این‌که اختتامیه دومین جشنواره استانی راویان غدیر در آستانه عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود، از افزوده شدن رشته سرود به این جشنواره در سال جاری خبر داد.

موسوی افزود: در پی استقبال مخاطبان از نخستین جشنواره، در اردیبهشت سال جاری دومین فراخوان جشنواره استانی راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و گرامی‌داشت واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود بود و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن بودند.

مدیرکل کانون ایجاد فرصت برای بروز توانمندی و ابراز ارادت مخاطبان به پیشگاه حضرت علی(ع)، آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی(ع)، تبیین اهمیت، فرهنگ عمیق و اهداف رویداد تاریخی غدیر، شناسایی استعدادها و توانمندی مخاطبان کانون در حوزه هنرهای آیینی و ایجاد زمینه تولید و گردآوری آثار فاخر و اثرگذار در این زمینه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی با بیان این‌‎که ۱34 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، ۱۲ اثر مداحی، ده سرود و 112 اثر شعرخوانی را از دستاوردهای این فراخوان دانست .

مدیرکل کانون قدردانی از برگزیدگان، استفاده از ظرفیت‌های نشاط افزایی معنوی و پاس‌داشت عید فرخنده غدیرخم را از اهداف برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره برشمرد که با دعوت از مسئولان استان و مخاطبان جشنواره در تاریخ 4 تیر 1403 در مجتمع کانون استان قزوین برگزار می‌شود

پاسداشت ارزش‌های اسلامی و استفاده از هنر و ادبیات در این راستا، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ علوی، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه برای علاقه مندی آنها به فعالیت‌های آیینی از دیگر اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام 

نظر شما