شناسهٔ خبر: 67275129 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید رحمان غضنفری:

در دانشگاهی بودم که یادآور کربلاست

شهید رحمان غضنفری در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: در دانشگاهی بودم که یادآور کربلا است. دانشگاهی که در آن عاشقان الله برای برقراری عدل و قسط با جان و خون جنگیدند و مدرکش شهادت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید «رحمان غضنفری» ۶ اردیبهشت سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در روستای باوریان از توابع شهرستان فیروزآباد دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی را تا کلاس هشتم ادامه داد؛ اما به علت فقر مالی از تحصیل بازماند و به کشاورزی پرداخت. ۱۸ سالگی به سربازی رفت و سرانجام هفتم خرداد سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید. پیکر پاکش در روستای باوریان فیروزآباد به خاک سپرده شد.


متن وصیت: 
پدر و مادر عزیزم به خدا قسم خجالت می‌کشم که در روز قیامت بدنم در برابر حسین (علیه‌السلام) سالم باشد؛ چون بدن حسین (علیه‌السلام) سر نداشت و بدن او را زیر نعل اسب‌ها تکه، تکه کردند.


 در دانشگاهی بودم که یادآور کربلا است. دانشگاهی که در آن عاشقان الله برای برقراری عدل و قسط با جان و خون جنگیدند و مدرکش شهادت بود.


در پایان سلام مرا به تمام اقوام و خویشان برسانید و اگر سعادت نصیبم شد مرا حلال کنید، این وصیت‌نامه را در تاریخ ۲۳ دی‌ماه ۱۳۶۳ در هوای پر از عشق به انقلاب و امام امت خمینی بت‌شکن می‌نویسم.


از برادران عزیزم تقاضا دارم پیرو خط امام و خون شهیدان گران‌قدر باشید و در عزای من به یاد امام حسین (علیه‌السلام) گریه کنید.

با تشکر از پدر و مادر برادران و خواهرانم.

پاسدار وظیفه رحمان غضنفری.

انتهای خبر/

نظر شما