شناسهٔ خبر: 67257546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها شهر کیاکلا در استان مازندران به بهره برداری رسید | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTX در شهر کیاکلا شهرستان سیمرغ افتتاح و بهره برداری و امکان دسترسی ۲۶۹۱ خانوار این شهر به شبکه پرسرعت فیبرنوری فراهم شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، پروژه فیبرنوری منازل و کسب منازل و کسب و کارها در شهر کیاکلا، شهرستان سیمرغ با حضور قلی زاده معاون توسعه حمدیریت و منابع استانداری مازندران، رحمتی فرماندار سیمرغ، کشوری نماینده مردم شهرستانهای قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین خانلری امام جمعه شهرستان سیمرغ و برخی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
قلی زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده دولت و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق شهری ابراز امیدواری کرد و گفت: همانطور که فاز نخست پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها FTTX جهت ایجاد پوشش در مناطق شهری، بخوبی و با همت و تلاش بالای متولیان این امر انجام شد، فاز دوم این پروژه که همانا اتصال خانوارها به شبکه فیبر نوری است نیز با جدیت دنبال شده و اجرایی می شود.
قلی زاده همچنین با اشاره به اتمام این پروژه در ۹ شهر استان مازندران و در حال اجرا بودن آن در ۹ شهر دیگر استان خاطرنشان کرد: ان شاءالله با جدیت موضوع نهایی شدن تفاهم نامه مابقی شهرهای باقیمانده استان نیز پیگیری و انجام خواهد شد.
در ادامه این جلسه کشوری نماینده مردم شهرستانهای قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: توسعه فیبرنوری علاوه بر مناطق شهری در مناطق روستایی نیز باید انجام شود تا با ایجاد یک عدالت ارتباطی تفاوتی میان شهرها و روستاهای ما وجود نداشته باشد. 
وی ضمن پیگیری رفع مشکلات ارتباطی در برخی نقاط روستایی شهرستان سیمرغ عنوان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدای عزیز، در حال حاضر  در انجام خدمت و توسعه کشور یک مسابقه در میان مدیران و مجموعه های مختلف وجود دارد که باعث افزایش امید در جامعه ما می شود.
اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون میزان ۱۰ کیلومتر حفاری و فیبرگذاری، نصب ۶۰ عدد FAT (پنل تقسیم) و ۳ عدد کابینت در این شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت مجری نصب و اجرایی شده است و امیدواریم با تکمیل پروژه مذکور در این شهر، دسترسی ۲۶۹۱ خانوار شهر کیاکلا به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری فراهم شد.
وی افزود: تاکنون تعداد ۱۳۵ مشترک شهر کیاکلا به شبکه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری متصل شدند و تلاش برای افزایش تعداد خانوارهای متصل شده توسط اپراتور آسیاتک بعنوان اپراتور متعهد این شهر ادامه خواهد یافت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در خاتمه خاطر نشان کرد: تاکنون شهرهای چالوس، عباس آباد، نکا، نشتارود و کیاکلا، این پروژه به اتمام رسیده و در حال انجام ثبت نام از مشترکان جهت فرایند اتصال هستند.
پولایی نماینده شرکت آسیاتک نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش کامل از اقدامات صورت گرفته اعلام کرد: از تعداد ۱۲۷۶۸۴ خانوار که تعهد آسیاتک برای پوشش فیبر نوری در استان مازندران بوده است، تاکنون با اجرای ۲۳۲ کیلومتر حفاری و نهایی سازی پروژه در ۵ شهر مازندران تعداد ۸۸۶۱۸ خانوار مازندرانی را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار داده است.
در ادامه این جلسه نیز فرماندار شهرستان سیمرغ و امام جمعه کیاکلا نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص پروژه های ارتباطی پرداختند.
بر اساس این گزارش، خانوارها و کسب و کارهای شهرهای اعلام شده می توانند با ورود به سامانه IRANFTTX.IR  نسبت به انجام‌ ثبت نام اقدام کنند و اپراتور متعهد موظف آیت تا ظرف یکماه سرویس مورد نظر مشترک را فعال کنند و مشترکین عزیز نیز می توانند هرگونه مشکلات و عدم پاسخگویی بموقع به درخواست ها در طی مدت زمان اشاره شده را در سامانه ۱۹۵ ثبت و پیگیری کنند.
در انتهای این مراسم انجام تست سرعت اینترنت بر بستر فیبر نوری در یک کسب و کار و همچنین کتابخانه عمومی شهر کیاکلا انجام گردید و حاضران در جلسه سرعت دانلود ۹۴۵ مگابیت و آپلود ۸۷۳ مگابیت را مشاهده کردند.

نظر شما