شناسهٔ خبر: 67337516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ارزش کالاهای صادراتی غیرنفتی گلستان ۶۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات گلستان با اشاره به صادرات حدود ۱۵۸ هزار تُن کالا غیرنفتی از گمرکات این استان گفت: ارزش کالاهای صادراتی گلستان طی سه ماهه نخست ۶۲ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شهریار شهریاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: در ۳ ماه نخست سال جاری ۱۵۸ هزار و ۱۵۵ تُن کالا غیر نفتی از گمرکات گلستان صادر شده که این مقدار کالا به لحاظ وزنی ۲۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۶۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
مدیرکل گمرکات گلستان افزود: در سه ماه نخست امسال ترکمنستان با حدود ۳۰ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار، قزاقستان با افزون بر ۳۰ میلیون و ۶۱۷ هزار دلار و عراق با ۱۳ میلیون و ۷۷۳ هزار دلار به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم صادرات غیرنفتی گلستان بودند.

وی افزود: پسته، پلی استایرن، پلی اتیلن، پنیر، خوراک آماده آبزیان، یُد، تخم مرغ، انواع لوله پروفیلی و آهنی و پلی اتیلن کامپاند، به ترتیب ۱۰ کالای نخست صادراتی استان گلستان در سه ماه نخست امسال بوده است.
شهریاری گفت: کالاهای غیرنفتی گلستان در این مدت به ترتیب به ۲۰ کشور ترکمنستان، قزاقستان،عراق، ازبکستان، پاکستان، بلغارستان، افغانستان، روسیه، ارمنستان، رومانی، قرقیزستان، آذربایجان، امارات، ایتالیا، تاجیکستان، عمان، گرجستان، صربستان، بحرین و کویت صادر شده است.

نظر شما