شناسهٔ خبر: 67257512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت نفس‌گیر انتخاباتی در فارس نوید بخش مشارکت حداکثری

شیراز - ایرنا - دامنه وسیع تبلیغات میدانی و رقابت نفس گیر حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در شبکه های اجتماعی درکوتاه زمان مانده به زمان انتخابات یعنی هشتم تیرماه ۱۴۰۳در شهرهای استان فارس نوید از تحقق مشارکت حداکثری در این دیار اهل فضل و فرهنگ دارد .

صاحب‌خبر -

رصد فضای انتخاباتی شهرستان های ۳۷گانه استان پهناور فارس این روزها نشان می دهد که مکان های عمومی از مساجد و ورزشگاه ها گرفته تا سالن ها و میادین مرکزی این شهرستانها رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و روزانه میعادگاه فوج فوج حامیان نامزدهای مختلف هستند که برای شنیدن برنامه های نامزدهای مورد نظر خود میتینگ های محلی و محله ای راه انداخته اند.
در کنار ورزشگاه ها نیز محیط های دانشگاه های اغلب شهرهای این استان پهناور به خصوص شیراز نیز در خلا احزاب بار بخشی از تبلیغات و در واقع معرفی دیدگاههای جناح های مختلف سیاسی را تقبل کرده و این روزها شاهد پاتوق های دانشجویی با حضور حامیان نامزدهای مختلف در یک برنامه ریزی منسجم مبتنی بر عدالت زمانی در این مکان ها هستیم .
برگزاری مناظره و محافل سخنرانی نامزدهای طیف های مختلف فکری از اصولگرا گرفته تا اصلاح طلب در تریبون های دانشجویی نیز رنگ و بوی خاصی به این دور از انتخابات در فضای دانشگاهیان فارس بخشیده است و بخوبی می توان به پیشقراولی و نقش اثر گذار دانشگاه ها در عرصه های مختلف جامعه واقف شد.
در کنار حوزه های دانشگاهی و ورزشی برخی رسانه های استان فارس از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر کار روزمره خبری اقدام به تولید محتوای لازم از این برنامه های میدانی در راستای شور بخشیدن به فضای انتخابات با معرفی مواضع و دیدگاههای تشکل های مختلف و حرکت در جهت تحقق مشارکت حداکثری مورد توجه مسئولان نظام نموده است .
برآیند این تبلیغات حجیم و گسترده نشان از حضور گسترده مردمی در هشتم تیرماه در پای صندوقهای رای دارد تا نتیجه این رویداد بزرگ تاریخی دیگر در این وادی علم و ادب رقم بخورد و شاهد تحقق حداکثری مشارکت مردمی در این انتخاب سرنوشت ساز باشیم .
مجریان انتخاباتی از حوزه های مختلف امنیتی ، قضایی و اجرایی از طریق رسانه ها ، تاکید بر حفظ کرامت انسانی و توجه به اخلاقیات از ناحیه نامزدهای انتخاباتی دارند.
این حجم از تبلیغات و حضور میدانی در مدت زمان کوتاه مانده به انتخابات و فضای سالم حاکم بر این رقابتهای تبلیغاتی نشان از شعور سیاسی والای مردم این استان دارد که در جای خود ستودنی و قابل تحسین است .
نگاهی به انتخابات دور های گذشته استان فارس نشان می دهد که مردم این استان برغم داشتن مشکلات ، اما با حضور گسترده خود در عرصه های مختلف از جمله انتخابات همیشه جزو استانها پیشرو به لحاظ میزان درصد مشارکت پذیری بوده اند .
بنا بر تجربه گذشته حضور در عرصه های مختلف و مهم تر اینکه شور و شوق انتخاباتی ایجاد شده که فضای انتخاباتی فارس را این روزها فرا گرفته نشان از این دارد مردم دیار فارس در این انتخاب پیش رو در روز هشتم تیرماه برگ زرین دیگری را به کتاب نفیس سراسر افتخار این مرز و بوم می افزایند.

شورای نگهبان، اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما