شناسهٔ خبر: 67257431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرودگاه‌های مازندران، مستعد سرمایه گذاری

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران: فرودگاه‌های استان، مستعد سرمایه گذاری و توسعه پایدار هستند.

صاحب‌خبر -

فرودگاه‌های مازندران، مستعد سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان اینکه شاهد افزایش متقاضی و سرمایه‌گذاری در حوزه هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های استان هستیم، گفت: سفر سالیانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگر به این استان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار را در فرودگاه‌های استان مازندران تقویت می‌کند.

اکبر حسنی افزود: با توجه به زیبایی‌های خدادادی و جاذبه‌های گردشگری در استان مازندران، این استان در جذب گردشگران قدمت طولانی دارد و با هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر در استان مازندران، شاهد افزایش و توسعه هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های یاد شده خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی این استان در حوزه صادرات مرکبات، گل‌های زینتی و ... فرودگاه‌های استان آمادگی جذب سرمایه‌گذار و راه اندازی پرواز‌های کارگو را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ پروژه سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های مازندران تعریف شده است، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های هوانوردی در فرودگاه رامسر فعال است و دوره‌های آموزش پروازی در این فرودگاه به طور متوسط ماهانه به بیش از ۲ هزار پرواز آموزش خلبانی و گردشگری هوانوردی، افزایش یافته است.

حسنی، ساخت مجتمع‌های تجاری و واحد‌های تجاری و توسعه آموزشگاه خلبانی را از مهمترین اولویت‌های فرودگاه رامسر برای افزایش سرمایه‌گذاری در این فرودگاه اعلام کرد و افزود: برخی زیرساخت‌های این سرمایه‌گذاری‌ها در فرودگاه رامسر و نوشهر به روش BOT آماده سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت ممتاز فرودگاه رامسر برای توسعه پرواز‌های تفریحی و آموزشی، فضای رقابتی برای حضور سرمایه‌گذاران از طریق فراخوان برای واگذاری برای سال ۱۴۰۳ در هفته‌های گذشته انجام شده و سرمایه‌گذار مربوطه با حضور کارشناسان اداره‌کل بازرگانی ستاد و اداره‌کل فرودگاه‌های مازندران، انتخاب شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران تاکید کرد: با توجه به بالا بودن ارزش زمین در شهر‌های استان و نیز موقعیت استثنایی فرودگاه رامسر در محدوده شهری، سبب شده زمینه سرمایه‌گذاری برای ساخت مجتمع‌های تجاری به نفع شرکت فرودگاه‌ها در این فرودگاه تقویت شود.

وی با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه نوشهر، گفت: ساخت آشیانه هواپیما‌های سبک و فوق سبک، آموزش‌های خلبانی، پایانه صادرات گل و گیاه و مجموعه‌های پذیرایی و تفریحی از مهم‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه نوشهر است.

حسنی با بیان اینکه هم اکنون پرواز‌های آموزش خلبانی و تفریحی در فرودگاه‌های رامسر و نوشهر در جریان است، تصریح کرد: قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و برخورداری از ورود و خروج گردشگران و مسافران و کالا و موقعیت استان مازندران در کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب و وجود منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد موقعیت ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در بخش کارگو فرودگاه‌های استان مازندران به وجود آورده است.

نظر شما