شناسهٔ خبر: 67260292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شتاب توسعه فرودگاه‌های مازندران در دولت سیزدهم

ساری-ایرنا- تعریف افزون بر ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری در فرودگاه های ساری، نوشهر و رامسر نشان می دهد تلاش برای رونق بخشیدن و توسعه فعالیت سامانه حمل و نقل هوایی مازندران با جدیت از سوی دولت سیزدهم در دست اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان مازندران با داشتن یک فرودگاه بین المللی شهدای ساری و ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر در غرب استان از استان های برخودار کشور از سیستم حمل ونقل هوایی به شمار می رود به طوری‌که با انجام سالانه حدود هفت هزار پرواز در این فرودگاه ها بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل و نقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه جا شدند.

مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی فراوان از جمله جنگل و دریا در طول سال میزبان میلیون ها گردشگر از اقصی نقاط کشور است تا با سفر به این خطه شمالی و استفاده از مواهب طبیعی جنگل و دریا سفری خوش و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند و راه اندازی گردشگری هوایی در این استان می تواند علاوه بر جلب و جذب بیشتر گردشگر، به جذابیت سفر آنان به این خطه شمالی کشور نیز بیفزاید.

با توجه به این مزیت های گردشگری موجود در مازندران به نظر می رسد سیستم حمل و نقل هوایی به عنوان مناسب ترین و سریعترین گزینه برای جابه جایی مسافران از اقصی نقاط کشور به این خطه برای مسافرت به شمار می رود موضوعی که از سوی مسوولان استان مازندران جدی گرفته شد و برای جامه عمل پوشاندن به این خواسته و مطالبه مردم استان خطوط پای سرمایه گذاری های جدید در این فرودگاه ها باز شده است.

شتاب توسعه فرودگاه‌های مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت:‌با توجه به اینکه با افزایش متقاضی و سرمایه‌گذاری در حوزه هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های استان مواجه هستیم که سفر سالانه بیش از۴۰ میلیون گردشگر به این استان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار را در فرودگاه‌های استان مازندران تقویت می‌کند.

اکبر حسنی ادامه داد: با توجه به زیبایی‌های خدادادی و جاذبه‌های گردشگری در مازندران، این استان در جذب گردشگران قدمت طولانی دارد و با هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر در استان مازندران، شاهد افزایش و توسعه هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های یاد شده خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی این استان در حوزه صادرات مرکبات، گل‌های زینتی فرودگاه‌های استان آمادگی جذب سرمایه‌گذار و راه اندازی پروازهای کارگو را دارد.

مدیر کل فرودگاه های مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های مازندران تعریف شده است، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های هوانوردی در فرودگاه رامسر فعال است و دوره‌های آموزش پروازی در این فرودگاه به طور متوسط ماهانه به بیش از ۲ هزار پرواز آموزش خلبانی و گردشگری هوانوردی، افزایش یافته است.

وی ساخت مجتمع‌های تجاری، واحدهای تجاری و توسعه آموزشگاه خلبانی را از مهمترین اولویت‌های فرودگاه رامسر برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این فرودگاه اعلام و خاطرنشان کرد: برخی زیرساخت‌های این سرمایه‌گذاری‌ها در فرودگاه رامسر و نوشهر به روش BOT آماده سرمایه‌گذاری است.

شتاب توسعه فرودگاه‌های مازندران در دولت سیزدهم

حسنی گفت: با توجه به موقعیت ممتاز فرودگاه رامسر برای توسعه پروازهای تفریحی و آموزشی، فضای رقابتی برای حضور سرمایه‌گذاران از طریق فراخوان برای واگذاری برای سال ۱۴۰۳ در هفته‌های گذشته انجام شده و سرمایه‌گذار مربوطه با حضور کارشناسان اداره‌کل بازرگانی ستاد و اداره‌کل فرودگاه‌های مازندران، انتخاب شده است.

وی توضیح داد: بالا بودن ارزش زمین در شهرهای استان و نیز موقعیت استثنایی فرودگاه رامسر در محدوده شهری، سبب شده زمینه سرمایه‌گذاری برای ساخت مجتمع‌های تجاری به نفع شرکت فرودگاه‌ها در این فرودگاه تقویت شود.

مدیر کل فرودگاه های مازندران با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه نوشهر، گفت: ساخت آشیانه هواپیماهای سبک و فوق سبک، آموزش‌های خلبانی، پایانه صادرات گل و گیاه و مجموعه های پذیرایی و تفریحی از مهم‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه نوشهر است.

حسنی اعلام کرد: هم اکنون پروازهای آموزش خلبانی و تفریحی در فرودگاه‌های رامسر و نوشهر در جریان است که قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و برخورداری از ورود و خروج گردشگران و مسافران و کالا و موقعیت استان مازندران در کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب و وجود منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد موقعیت ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در بخش کارگو فرودگاه‌های استان مازندران به وجود آورده است.

نظر شما